Fredag lördag

Blä vad mörkt det börjar vara nu. Blä blä blä.
Får se hur jag kommer klara den här hösten. Fy fan. 
 
I fredags regnade det och jag var jätterisig och det var min enda lediga dag på två veckor så jag passade på att kura ihop mig med katten  Coca-Cola och Supernatural. 
Mot kvällen var jag dock ganska rastlös men fick lite gjort. Håller på att rensa i mammas saker. Det är tungt och går sakta. Hittar en massa fint som hon har sparat och en massa annat som jag hade velat kunna prata med henne om. 
 
Lördag blev en hästig dag med pyssel och två ridturer. 
Först Hamrex och vi hittar varandra mer och mer  Började be honom om lite öppna och lite skänkelvikning och även lite samling  jätteduktig kille. Inte lika lätt som Stråla men det är roligt att lära känna någon ny så här.
 
 
 
Sen Stråla och vi tog en längre runda och försökte få snurr på hennes kropp, hon var väldigt seg. Det är väl hösten förstås  Kanske också regnet då jag inte börjat täcka henne ännu, det känns så tokigt att täcka när det är varmt som sjuttsingen när solen tittar fram men jag har ju lärt mig med åren att det är bättre täcka henne för mycket så det är väl bara sätta igång. 
Trevlig tur iallafall, försökte hålla lite tempo men mitt dåliga knä sätter stopp.
Lite svett lyckades vi iallafall få fram på både häst och ryttare
Folk i våran skog minsann. 
 
 
0 kommentarer