Dråsa i backen

Ridturen igår gick inte så bra. Jag märkte på en gång att hon var på lite små stökigt humör och när hon sen inte ville stå still då jag skulle klättra upp så borde jag ju egentligen bara ha påminnt henne om vad som gäller, fått det att funka och sen gett upp för dagen.
Hur som helst så lyckades jag dråsa i backen då jag stod på en hal sten och fröken klev i väg just då jag skulle sätta över benet. Suck.
Efter en liten stund så stod hon stilla som hon ska så jag kom upp. Men då var det hackamoret som inte alls passade fröken, hon gillade det inte. Men då vet jag det, då kör vi på grimma och sidepull som funkar bra. Kastade med huvudet hela tiden.
Var allmänt små stissig och skulle mest trava hela tiden. Snöblandat regn och skymning.Så det var ingen perfekt tur men det gick bra ändå måste man väl ändå säja..

Idag tog jag grimman, statte henne framför rockarden och körde en tur. Idag var hon perfekt. Jätteduktig tös.
1 kommentar
Dunder&Jag

ohoj, hoppas du inte är allt för blå då... Förstår helt om medryttare, det är nog svårt att räcka till en häst om man vill ha mer "kvalitetstid" Du gör det bra som hinner med ändå.