Fina bästa hästarna

Bra dag idag! 
Jag har haft Agnes och Veronica hos hästarna och det gör mig alltid glad, det är så roligt att umgås med dom och det är så himla fint att se mina underbara fina fantastiska hästar ta så väl hand om dom.
Jag blir så stolt och varm i hjärtat.








Albin är snart ridhäst på riktigt, börjar vara styrbar och har även klarat av första traven med ryttare.
Biten med att ha någon på ryggen bekommer honom inte ett skvatt. Vi har däremot fått träna mycket på att stå nära uppsittningspallen. Det är lite obehagligt.
Bett är också obehagligt, han är lugn i munnen med bettlyftare men väldigt väldigt tydlig med att det är otroligt äckligt.

Stråla är så fräsch och fin nu så jag får ÅNGEST för så kan vi inte ha det, snart är hon halt eller döende.
Uuuuh 😵

Albins sommarkompis har anlänt. Albin hade definitivt önskat mer fart och fläkt, lek och bus men den nya killen vill mest mysa.
Kompisar är dom iallafall.





Växer gör han också och jag myser. Toppen toppen. Väx bara väx.
Visserligen står han högre med rumpan på den här bilden men den har definitivt dragit iväg, började notera att han blev toppigare över korset och sedan kunde han inte galoppera på volt, det tog en stund för poletten att trilla ner men det är ju rätt självklart och tydligt, svårt att hålla balansen ordentligt när röven är flera kilometer åt ett annat håll.

Och Kaja har nu varit min i två år. Så konstigt att det inte är hela livet ♥️



Min skugga och ständiga följeslagare. Min bästa vän. 
0 kommentarer