En kamp

Just nu består dagarna ganska mycket av:
Ooooh, det ska jag göra.
Nej just det jag orkar inte.
Hoppsan nu blev det för mycket igen. 
Men nog kan jag göra både det här och det andra iallafall, nej just det, det kunde jag inte.

Fast jag orkar definitivt mycket mer än tidigare hela tiden, det är bara så jävla svårt att ha det perspektivet.
Två aktiviteter, kanske tre beroende på vilken aktivitet, med VILA MELLAN OCH UNDER TIDEN är väl vad jag fixar om jag ser till att vila helt nån dag.
Och en aktivitet är väl typ allt som inte innebär att ligga i sängen.

Började på rehab för några veckor sedan och det är så otroligt intressant att träffa ett helt team av folk som har stor kunskap av hjärntrötthet som bah "vila". Varpå jag bara nej men det här går bra och så sitter jag där i vilrummet och sover ändå. 
Det är en ständig kamp mellan viljan och orken och det blir bara svårare att hitta en balans eftersom jag blir lite piggare. 

Det är iallafall otroligt tydligt att jag blir mest slut av mental stimulans.
Att hjärnan bara kan stänga av helt mitt i ett samtal medan ett träningspass kan göra hjärnan piggare.

Med hästarna går allting bra. Ta i trä tvi tvi för i helvete. 




Jag verkar ha hittat en fantastisk medryttare. Gode universum låt henne bli kvar nu.
Är på gång att träna Albin som dessutom har helt slutat nafsa och vara odräglig utan beter sig som en mycket belevad ung herre.
Har varit upp på Stråla en gång till, hon har lagt sig till med lite skräpbetende under vintern så jobbar på att omvandla det till något vettigt. 
Istället för att pipa iväg kan man kanske tänka sig lite samlad trav istället, eller öppna sluta. 
Försöka hitta hållningen igen istället för att dra fram underhalsen och lägga sig på bettet. Jag tänker inte bära upp 600 kilo häst i handen, det får hon bära själv tack så mycket. 







Olidlig värme just nu gör mig orolig över att resten av sommaren kommer regna bort. 
Önskar lite regn för betet och för höskörden, det är redan för torrt i backen, samtidigt som det vore rätt bra om insekterna torkar ihjäl och dör.
För mitt privata mående är det även fint om det håller sig på kanske 17-20 grader som varmast.
Det är tillräckligt 🥵
Underbara älskade sommar, det är inte ditt fel att jag inte klarar av dig.
0 kommentarer