Hål i huvudet

"Hältan syns i slutet" nä, filmen visar en EXTREMT halt häst som linkar sig fram i skritt.
Förbannade jävla idioter ring veterinär!
Jag tycker att jag ser en ökning av liknande inlägg på FB. Allt från folk som lägger upp jättehalta hästar och undrar "är den halt" till bilder på svullnader "vad är det här" till "kan jag släppa min PSSM häst på det här betet"
Nån som rider runt runt på en linkande häst "vi skulle bara se om den var halt." Mmm, Det syntes utan att rida runt runt, samt. Kliv av!
"Min häst vägrar röra sig vad ska jag göra kanske lite massage eller en morot"
RING VETERINÄR!!!
 
Hur kan man vara så dum i hela huvudet? 
 
Kanske man kan slippa betala veterinär om någon på Facebook kan berätta vad det är för fel på min häst eller vad?
 
Bah och gah! 
 
Något annat som stör mig är folk som bah ööh, jag släppte min fånghäst på bete och dra på trissor, den fick fång och nu är den död.
Ja men vad hade du förväntat dig ärthjärna. 
 
Suck pust och stön
 
 
0 kommentarer