Håll koll på kroppen

Jag är då aldrig nöjd. Jäkligt nöjd över att det är sommar, absolut, men det hade kunnat få vara lite mer sommar liksom. Även om jag hatar när det blir för varmt så är det ändå himla trist när det är mulet och regn nästan varje dag.
Himla nöjd med att jag hade privilegiet att ha semester då det faktiskt var ordentlig sommar men, lite till kan vi väl få innan det är höst igen. Pretty please
Det gör oss så himla gott att få lata oss i solen och plaska runt i havet. 
Plaskar gör jag ändå var och varannan dag men det blir ändå snäppet göttigare med sol.
 
Idag har vi äntligen städat ur höbodan från två års skräp. Det känns så jäkla skönt, det var jäkligt jobbigt och äckligt men ändå inte långt när så jobbigt som jag hade trott och såååå skönt när det var gjort.
Nu ska jag bara byta däck på transporten, lite halvt meningslöst nu, känns som att vinterdäcken ändå ska på om nån vecka igen, men det är fort gjort, och sen åka och slänga skiten på återvinningen.
Sen har jag hämtat ett lass hö och gjort en liten hage åt shettisarna. 
Sen var jag arg, svettig och myggbiten så Stråla fick vila.
Herregud, man är väl ingen Superwoman heller.
 
I går kväll blev det en tur iaf.
 
I förrgår provade Jazzmans matte att rida fröken Skithäst för att eventuellt vara medryttare ett tag, eventuellt i väntan på egen häst, vi får se.
Det var så trevligt att se Stråla med någon på ryggen som har ungefär samma tänk och ridstil som jag har och som Stråla förstår. 
Det blir liksom alltid problem när folk som inte har fokus på sin egen kropp ska rida.
Dom tror alltid att hon inte kan och försöker bända hit och dit, men det beror enbart på att dom inte förmedlar rätt saker. Det går liksom inte att gå rakt om du sitter snett, eller svänga till vänster om du pekar åt höger, på en häst som är van att följa sin ryttare.
Det känns så skönt. Vore fantastiskt om man hade kunnat ha någon likasinnad på längre sammarbete men samtidigt mycket enklare att ha en sådan på kortare tid. Jag kan helt slappna av över att Stråla är i väldigt goda händer och behöver inte ägna någon tid och energi på att förklara grundläggande grejer för att inte Stråla ska bli missförstådd.
Bara hoppas att fröken Skithäst sköter sig 😁
 
Försöker passa in lokselen på Albin, jag är inte helt nöjd över hur lokarna ligger. Dom behöver komma ner och lägga sig i bättre läge.
Men visst är han tjusig i sele lilleplutt? Kanske blir det körkurs i september, det hade varit roligt.
 
 
1 kommentar
Johanna

Jazzman matte var så nöjd med Strålas skolning🙂

Tänk om fler hästar fick vara utbildade så och behålla sin känslighet och lyhördhet för ryttaren 🙏

Bra jobbat Linda!

Svar: Åh, jag blir helt rörd.Tack.
None None