Vad var det jag sa

Jag har varit så arg idag, arg på den jävla distriktvererinären som fnös åt mig och sa "vad hade du tänkt att jag ska göra", dumförklarade mig för att jag sa att jag misstänkte korsförlamning.
"om hästen inte har tränat hårt, hur tror du då att den ska ha korsförlamning"

Tja 
1. Jag hade tänkt att du skulle komma ut och göra det du är utbildad till och arbetar med.
2. Det är väldigt väldigt väldigt gammal tro att korsförlamning kom bara av hårt arbete.

Inkompetenta röv. 

Tack och lov ryckte Andrus ut som en äkta hjälte fast han inte var i tjänst. Solklar korsförlamning tack så mycket. 
Nästan så jag hade lust att ringa distriktaren igen och säga vad var det jag sa. 
Nåväl, Hamrex fick iallafall behandling så nu ska vi bara försöka lista ut varför han fått det och hoppas att han blir bra fort. 
Dom är så kärleksfulla mot varandra dom här två 💖 det är så fantastiskt fint. 

Så jag har har varit så arg och frustrerad och så tittade jag på en bild på min hund. MIN hund alltså. Och så var jag inte arg längre. 
Gud så jag längtar till jag får träffa henne. 
Min hund 

2 kommentarer
Ullis

Jag tycker du skall mejla distriktarna och berätta. Som upplysning. Kanske räddar det nästa häst.. Tack Gode Gud för Andrus!

Svar: Ja jag tänkte faktiskt att jag skulle göra det.
None None

Tiger

Ett lite syrligt "Här är en liten uppdatering efter vårt samtal tidigare idag. Jag fick ut en annan veterinär som konstaterade solklar korsförlamning och hästen är nu under behandling" - mail, kanske?

Men en kanske inte vill göra sig ovän med en person som sitter på en viktig tjänst som en kanske i en framtid kan vara beroende av... vilket är en annan mycket irriterande fråga! Vi måste ju kunna ge feedback på folk i rollen av sitt yrke? Det är ju inte personligt! Gah!

Men ok, Hamrex får behandling och det är ju bra. Andrus fix!

Och hunden alltså, så himla sööööt! <3

Svar: Tror faktiskt att jag ska ta och maila dom.
None None