5:e februari

Äntligen fick jag möjlighet till lite själavård. Det har varit tufft ett tag, jag blev så jäkla dålig och så var det mycket jobb.
Men idag så fick jag äntligen mysa häst på riktigt. 
Synd bara att det är kallt som i satans rövhål. 


Strålan var piggelutt och kändes fin. 
Lite väl tittig och jag har funderat på varför hon har varit så sprattlig på senaste, och jag har funderat och funderat, idag trillade polletten ner, jag har gett lite olja för att eventuellt förebygga förstoppning i kylan, och hon blir ju knas på olja, det vet jag ju. 
😒 
Galloperade demens. 

Leffe och Skorpan fick gå lös på gården medan jag red Stråla och mockade och greja. 
Leffe är fortfarande jättehalt men det är bättre än i fredags och han sa "bry dig inte" när jag tyckte att han inte skulle gå på så långa promenader
Spotta hästen. 
Nej han har glatt promenerat runt och jag vet inte, kanske gör det att skadan inte läker men att han är glad är det viktigaste. 
Livskvalitet framför livskvantitet i det här läget 
Kanske är det så att lite cirkulation kan göra gott. 
Vi får se. 

Skorpan hon har spruttat runt som en kanonkula på gården. 
Ponnyprutt.

Hamrex var mycket kränkt 
Ensam kvar i hagen. Bah humbug! 



Idag skulle mamma ha fyllt 70 



0 kommentarer