Leffe







När isen smälte bort började Leffe få vara lös på gården igen så mycket som möjligt och sen lördag morgon har han varit lös på heltid. 
Det känns så himla fint att kunna få ge honom några riktigt fina sista dagar. 
Jag har frågat honom om han vill gå in i hagen men han är hellre ute och luffar på egen hand. 
Han umgås lite med tjejerna när dom kommer ut ur hagen men han har alltid trivts bäst när han får vara lite ifred. 
Speciellt på senaste har han börjat falla undan väldigt mycket. 
Han har blivit trött. 
Jag har på gott och ont skadat mig och blev sjukskriven, piss och apröv pga ekonomin som gör mig gråtfärdig men fint pga att kunna hänga med Leffe så mycket som möjligt.

Han fick inget sista sommarbete men jag tror att han uppskattar det här mycket mer. Han har alltid haft lite jobbigare på sommaren. 
Nu har det varit lagom temperatur och inga insekter och han går och betar lite här och var och rensar efter fåglarna och plundrar fickor på godsaker.
Han är visserligen trött, men han är glad och det är fint. 
1 kommentar
Tiger

Att få ge något så fint som avslut. <3 Du känner Leffe bäst.

Önskar fler hade din relation med djur och syn på djurhållning. Om än detta såklart är helt förjävligt tråkigt, dagen vi måste ta avgörelsen, se slutet.

<3 <3 <3

Svar: Ja, det är så himla bisarrt att ta det beslutet och sen gå och vänta på att det blir dags
None None