Tänder

Det är så tungt att vara hemma igen, ångesten slog till per omgående. 
Det är så jävla trasigt nu. 
 
Men, jag har en bunt djur så jag kan inte fly och hade jag inte dom så hade det varit ett kompakt mörker.
 
Vi har kollat tänder i dagarna. Det var ändå dags men jag blev lite stressad av Hollys bortgång så först åkte Leffe till evedensia när dom var på Hertsön. Han är världens mildaste varelse men tandläkare tycker han INTE om så dom fick droga honom ganska ordentligt. 
Han var faktiskt nära på ramla flera gånger men protestera kunde han ändå. 
(iallafall bättre än den gången  han gick iväg med både mig och veterinär, på väg ut genom ett fönster, trots drogad)
Han har iallafall fina tänder. Tydligen rent förvånansvärt fina tänder för sina 26 år, trots ett noggrant sökande hittades inget annat än lite vassa kanter.
PPID prov togs också, det var dock  lite otydligt så vi ska ta nytt till hösten. Eventuellt så ligger han precis i gränslandet.
 
Idag var det Stråla och Skorpans tur. Vi åkte till Hästkliniken i norr i Boden. 
Det var väldigt fort gjort då det var jättefina tänder på båda tjejerna också. 
Även Skorpan har speciellt fina tänder för sin ålder, hon har ju faktiskt fyllt 20 år.
Så himla skönt att ha så okomplicerade hästar så det inte är några problem att packa sig iväg själv. Inte ens lite tjorvigt att åka själv med två stycken. 
 
Finhästen 
Lite blåsigt idag 
1 kommentar
Ullis

Fina, duktiga tjejer!