Lera

Kanske borde sova lite, känner mig lite fundersam, inte orolig eller så bara fundersam, jag har ju aldrig nånsin blivit sövd förut. Blir lite intressant ändå. Det jag är lite nervös över är att det inte blir bra efter insättning. Har ju hunnit läsa så himla mycket under dessa månader, många solskenshistorier men även många som det inte alls fungerat för med smärta och blödningar som inte ger sig, dom flesta verkar det ju bli bra för och eftersom att chansen finns att slippa pmsen så är det definitivt värt att prova, ja annars hade jag ju gett upp för länge sen.In ska den den jäveln. 
Blir ju även jäkligt skönt med ett preventivmedel och slippa tänka på den biten, p-piller kommer inte i närheten av mig, trycka i sig hormoner kan aldrig vara bra och när jag har provat så har jag bara blivit ännu mer störd i huvet.
Nåväl.
 
Om jag dör så kan väl någon vara vänlig att krossa min telefon, titta inte i den tack, öh ja, datorn också, och se till att hästarna avlivas och inte säljs eller ges bort. Ja Holly kan ju få leva den lilla fisen är ju frisk, men dom andra.
 
Tog Stråla och Leffe till ridbanan och longerade lite först, Stråla behövde bocka av sig ordentligt i höger galoppen, släppte lös henne sen och lät henne springa fritt i trav och galopp, Leffe hängde på i några rundor. Hon verkade tycka att det var väldigt skönt att få röra på sig och galoppera bocka lös kroppen.
 
Helvete vilket helvete hagen är nu. Det är så vidrigt så jag vill bara gråta. 
Hästarna bor på heltid inne i ligghallen nu, ja förutom när Stråla gått ut och dragit av sig ena skon i helvetet. 
Dyngigt som fan inne i ligghallen också när 4 hästar bostatt sig där och får sina måltider severade där men vad ska man göra, låt dom bo där, bara skotta ut skit och fylla på spån. 
Några minusgrader vore fint, blir ju knöligt som fan då men hellre det faktiskt.
 
 
 
2 kommentarer
Tiger

Håller alla tummar att det blir himla bra det där och med få biverkningar. Ändå lite spännande med narkos, det har jag aldrig gjort heller.
Vilken dröm att slippa PMS, du verkar dessutom ha fått en svårare variant. :(
Å att det fryser.
Å slutar regna hemma.

Köp biljett ASAP!

Kraaaaaaam

Svar: Taaaack =)Ja, imorgon ska jag boka =)
Stjärnstrålar

Carina

Nyfiken för jag funderar också på detta just nu. Varför vill du att hästarna ska avlivas hellre än att flytta? Gammal hast är väl ganska naturligt, även om det kunde finnas andra lösningar också, men Stråla är väl inte gammal? ingen kritik eller så, bara undrar hur du tanker, jag funderar själv nu som sagt. Tänker att jag ska skriva något så de vet hur jag tanker om det skulle hända något.

Svar: Ja jag förstår. Jag ska försöka förklara, Jo jag tänker så att det är enbart Holly som är en frisk häst.
Stråla är IR, EMS, har PSSM och en kronisk ryggskada så att det ens skulle finnas någon som vill ha en häst med hennes problem känns otroligt.
Att finna någon som skulle förstå sig på och vara villig att ta sig an henne och hennes bekymmer, ha en häst som rasar varje höst och behöver specialbehandling ala enormt för att hålla ihop känns som totalt omöjligt. Speciellt om jag är död och någon inte känner henne lika väl som jag gör skulle föröka finna ett hem åt henne.
MÖJLIGEN om hennes medryttare skulle vilja henne för hon känner henne också väldigt väl och skulle säkert ta väl hand om henne.

Leffe är 25 år och har pålagringar i alla sina ben och rygg, älskar livet och får leva så länge han vill hos mig men han ska inte byta hem.

Skorpan har en missbildad luftstrupe och har svårt att andas vid ansträngning, har haft fång och har levt hela sitt liv hos mig, är 19 år. Hon ska inte heller byta hem.

Jag känner helt enkelt att det är för stor risk att dom skulle hamna fel och inte må bra så då skulle dom hellre få vandra vidare, en död häst lider iaf inte.
Stjärnstrålar