Jag har ridit!

Så himla mysigt! Leffe blev den frivillige och veterinären har sagt att Stråla ska röra på sig så hon fick följa som handhäst. Pigga och glada hästar, piggast var Leffen och han kändes så fräch! Jag bara satt och log. Det var så mysigt. Mest skritt på långa tyglar men jag provade be om lite samling och han svarade på en gång, lite sidförande, lite ställning/böjning. Jajjamensan. Frågade om han kunde tänka sig att trava lite också, det var han mer tveksam till men, lite osäker men testade två tre steg. Så gjorde vi ca 5 gånger. Strålade svarade framåt på en gång hon också.
Jätteroligt.
 
Svårt att fota nötterna i mörkret dessutom.
 
Blev en massa pyssel med hästarna och runtikring bla fix med ligghallen och nytt spån, så tillfredställande.
Men nog märks det att kroppen inte är helt hundra och inte riktigt orkar.
Dessutom var mina luftvägar INTE nöjda när jag kom hem, har hostat och pipit och väst. Hoppas bara att jag inte ställde till med nått nu...
Imorgon får hästarna vila iaf och jag ska jobba. Kanske Helena kan sköta om dom på fredag, uppenbart att jag behövet ta det lungt lite till.
Men det var ack så roligt och gott för själen att få några timmar häst idag.
Helena hade ut Stråla igår och i måndags hade Sara ut både Leffe och Stråla. 
 
Jag fick hem Johannas Julbok idag pch det är SÅ fina bilder i den. Älskar alla Johanna Basfords böcker men den här var super super. 
Nu lägger jag alla andra böcker åt sidan till julen är över och målar julklappar i parti och minut. 
Bara tråkigt när jag måste lägga ner för att synen inte pallar. igår satt jag flera timmar innan den gav upp, idag gav den upp mycket fortare. Tråkigt.
Bara pallra sig iväg till optikern. 
 
Den här pillade jag med igår till jag fick ge mig
Stör mig något enormt att färgerna blir så annorlunda när man fotar och laddar upp bilden. Men men.
 
Har varit en sväng på storheden också. Bra dag!
1 kommentar
Ullis

Fin dag :) Skönt att höra du mår bättre, hoppas det går åt rätt håll nu!