Crappy new year

Nyår är verkligen en bullshit högtid. Jag har aldrig gillat nyår och det blir bara värre och värre. 
Trevligt för alla som tror att det blir någon som helst skillnad bara för att det är ett nytt år men seriöst, den enda skillnaden är nya siffror i kalendern. 
Ett år består alltid av upp och nedgång. Himmel och helvete. En människa är densamma oavsett om det är första januari eller 23:e augusti eller 31 december. Same shit. 
 
Nyår har alltid bara bestått av ångest över att det inte är så perfekt som det kablas ut att det ska vara. Stora fester, många vänner, svindyr mat och champagne.
Det är så skönt att äntligen bara kunna frysa åt det hela och stänga in sig med sina djur och känna att det är precis lika okej att vara ensam,eller självsam, på nyår som vilken annan dag på året. 
 
Alla idioter som vill bränna pengar på fyrverkerier orkar jag knappt tänka på. Politikern i Överkalix (tror jag det var)  som tycker att man ska uppfostra istället för att gnälla. Javisst, nu är det bara uppfostra alla skräckslagna djur, gamla,barn och flyktingar som tycker att det är obehagligt. Bara att uppfostra. 
 
Fnys! 
3 kommentarer
Ann

100% detta!

Therese

Håller med dig, ny år är väldigt överreklamerat! Det ska vara si och så.
Vi brukar ju åka upp till husvagnen i fjällen och sitta i långkalsonger och äta nått inte så imponerade och vara väldigt nöjda. I år blir vi hemma men inte blir det nå märkvärdigare för det. Nytt år, ny start tycker väl många men det är ju precis som du säger, samma människa samma liv, inte mycket som förändras men jag hoppas å vad jag hoppas att det ska bli ett bättre år för dig.
Gott nytt år min vän, va rädd om dig! <3

Tiger

Japp. +1
En dag som alla andra i en av kristna människor påhittad tidräkning.
Dygn, årstider och år har alltid funnits men år noll kunde ha varit precis vad som helst.

Jag satt då som vanligt i bästa bekväma kläderna jag hade släpat hem, inget som sitter åt nånstans!
Var arg i förskott på folk som obegripligt nog fortsatt ska bränna lönen på fyrverkerier till förbannelse. Fastän min smällrädda hund är borta sedan 9 (?!) år, sitter hela idiotin fortsatt kvar i min kropp.

Det var nu iof ovanligt städat och kort smällande i hembyn i år. Kanske alla kampanjer börjar ta?
Helvetet kan tydligen frysa. Hurra.

Svar: Ja verkligen.
Hos oss verkar det bara bli värre och värre, dom ska liksom överträffa varandra. Idioter.
Stjärnstrålar