Regnet det bara öser ner

Fy fan! Imorse vid fem så ramlade hela himlen ner här, det var helt sjukt luften blev konstig och det blev som ett tryck, det blev väl ingen luft kvar i skyfallet, det varade tack och lov bara några sekunder, lite normalt regn och så ett sånt skyfall till sen har det regnat "normalt" men öst ner konstant.
Jag har satt hästarna i vinterhagarna, där kan dom iaf ta skydd så om dom väljer själa att stå ute i regnet så har iaf jag gjort vad jag kan och hoppas att samvetet håller sig lungt. Bytt täcken också såklart även om dom var torra under så hade täcken blivit tunga och dom var ganska kalla under. 
Rinos täcke fick jag byta igårkväll också Stråla har haft sitt ända sen det började regna igår till runt 11 idag och hon var fortfarande torr. Ett billigt täcke från Ullared (ja det hon har på bilden i tidigare inlägg) som är helt suveränt. Bra passform och regnet bara pärlar av det håller torrt mot hästen i princip hur länge som helst.
Rinos var ett Termo Master från hööks, jag har två Termo Master och båda är urusla. 
Måste impregnera dom igen så håller dom för lite regn iaf.
 
Få se om jag måste byta sen ikväll också, sen är det slut täcken så det är bara hoppas den första omgången hinner torka.
 
Nåväl.
 
Nu har vi bäddat ner oss i soffan jag och Ebba och tänker inte kliva upp härifrån före det är dags för middag. Fast jag hade heldre ridit båda hästarna och motionerat ponnyer. Funderade på att åka på we träningen i Råne, hade ju varit en bra aktivitet i regnet, men måste laga mat inför jobbhelgen och sen sköta om 5 blöta hästar ikväll så nej.
 
Nåväl, enligt yr ska det iaf vara okej väder lördag söndag så jag får träna häst då efter jobbet istället.
 
This is me
 
 
0 kommentarer