Bildbomb

Jag må ju vara lite partisk men min häst är faktiskt fantastiskt snygg
 
Nåväl vi börjar väl från början.
Det blev att hämta Festis lite tidigare pga omständigheter men det var nog bara bra det ändå. 
På väg till transporten
Det visade sig att den vanligtvis lättlastade hästen inte alls ville åka transport. Han är van att åka lyxigare åk än min antika. Men matte var envisare så efter en halvtimme ungefär så var han inne och stod kvar.
Hemfärden gick bra men ut hade han jäkligt bråttom. Väl ute var han iaf hur lugn som helst. Jag är väldigt inponerad faktiskt. Helcool. Vi måste dock träna på transporten såmåningom.
Stråla sprang lite i hagen när hon insåg att det var en häst som kom men hon lugnade sig väldigt fort när hon inte fick ett uppjagat gensvar.
Lugn häst liksom
 
 
Jag hade faktiskt förväntat mig iaf lite spring och skrik när jag släppte honom i hagen brevid Stråla men inte. Inte nått. "Hej hej. Puss puss. Ooooooh vad du är fin I love you" och det var det.
Nu är min oro bara att Stråla inte ska sluta brunsta. har gett henne munkpeppar en vecka i förebyggande men det verkar ju inte ha hjälpt. Jag hoppas verkligen att han ignorerar hennes inviter och säger ifrån att han inte är intresserad. 
Imorgon ska jag ta en promenad med Festis på byn och Stråla och Helena ska följa med, efteråt tänkte jag släppa ihop dom.
 
Det här var det vildaste dom gjorde
Oj vad jag längtar tills imorgon så jag får åka dit igen. 
Idag har jag först varit hos mina hästar i två timmar och förberett, sen till Festis i 2 timmar, en timma till på hemmaplan när vi anlänt. Hem och vila en stund sen tillbaka i 2 timmar till, hem en sväng och så tillbaka en halvtimme för kvällsmat. 
 
Har prompat med ponnyer i backarna på näset
Viktigt med vätskepaus
 
 
5 kommentarer
Linnea

Ååhhhh fiiiiinaaaaa!!!!! Mera mera mera!!:D

Lena

Å va kul! Och jag håller med, Stråla är skitsnygg!!

Svar: Ja visst är hon.
Stjärnstrålar

Therese

Men så roligt för er! Han ser ju riktigt fin ut. Vad kul för Stråla att få en kompis i hennes storlek. Hoppas det går bra när du släpper ihop dom. :-)

ullis

FINA bilder på fina hästar <3 Sto-Stråla savade friskt hörrödu ;) Kul att Festis är här!! Hoppas bara du realesed honom från flätan så han får visa lite manlighet ;)

Svar: Men gud ja. Jag försöker säja åt henne att dra igen muttan för det blir inget knulla.
Stjärnstrålar

Johanna

men åj vad fin Stråla blivit senaste månaderna!! 😊

Svar: Ja jag tycker det, bättre och bättre.
Stjärnstrålar