Onsdag

Det blev att återgå till soffan. Efter halva jobbdagen, en dammsugning senare, så var jag helt slut. Jätteont i lungorna och pipande och rosslande och hostandes upp lungorna. Bara åka hem och sova. 
Imorgon ska jag faktiskt ringa läkaren det här går ju inte.
Hästarna fick vila, jag har bara petat lite på dom. Findjur. Urtidsdjur. Vilka enorma pälsar, varma och goa där under. Vissa har mer päls än andra och vissa behöver täcke och extra värme för kropparna men alla var varma i sina pälsar, ingen som frös trots kylan.
Nu är det verkligen perfekt vinter, tänk om det hade fått vara så här nu resten av vintern, det måste inte vara -17 som nu men iaf minusgrader och lagom mycket snö, perfekt väglag nu, både att köra på och att rida på.
Men snart blir det regn igen. 4 plusgrader på söndag. 
 
Det känns helt sjukt att det bara är en vecka kvar till jul. Jag gillar egentligen julen men jag mår alltid skit under november och december så julen blir liksom bara ett töcken, fattig är jag också alltid och har inte råd att julshoppa eller åka på något julmys. Och så jobbar jag varenda jul, en liten chans att tjäna nån extra krona. Jag har jobbat varenda jul sen jag började jobba. Ibland kan det också vara rätt mysigt och det tror jag den här jobb julen kommer att bli.
Snodde bilden av svenska kyrkan tydligen.
 
Nu har jag ju dessutom tappat en vecka så det känns helt sjukt att det är jul på 7 dagar.
 
Och Två veckor kvar på året. Två veckor kvar på att använda ridhuskortet som jag betalt. EN gång har jag nyttjat det hittils. Det var en jävla dyr ridhussväng det. Vet inte riktigt hur jag ska göra inför vårterminen, jag vill ju ha ridhuskort, jag vill ju kunna åka på WE träningarna varje fredag och jag vill kunna åka dit lite då och då när andan faller på. Men kommer det bli så?
Förhoppningsvis ska väl hästarna hålla sig lite friskare under våren. Kan man ju hoppas iaf.
Jag hoppas på att börja kunna sätta igång dom på allvar nu snart, Stråla behöver bara få rejält på fötterna först och så ska dom få lite massage nu när La Massage börjar vara fit for fight igen.
Sen ska vi dra igång.
Och så beöver jag ett däck till transporten som jag inte haft råd att köpa, lite svårt att åka nånstans med bara ett däck.
2 kommentarer
Karoline

Vilket härligt vinterväder ni verkar ha, här har vi bara någon grad minus och ett tunt lager snö.
Tänk att det är så nära jul, har inte heller fått de rätta känslorna ännu.

Så tråkigt när det blir sådär som det blivit för dig med ridhuskortet :( Hoppas att nästa år blir bättre.

Svar: Ja vi har haft superfint men nu är det plusgrader och regn i antågande igen. Så tråkigt, det är perfekt underlag för hästarna nu.
Tack =)
Stjärnstrålar

Neapocalypse - en alternativ hästblogg

sv; haha eller hur ;)

Kan du inte betala för varje gång du är där? :)

Svar: Ja jag funderar på att fråga om det skulle funka men jag har för mig att jag frågat tidigare och att dom helst vill att man köper kort.
Stjärnstrålar