Prylar och pynt

Så fort det blev bestämt att Festis skulle flytta hem till oss så fick jag akuta köpcravings. 
Lustigt det där, med Stråla har jag inga såna. En ny lädergrimma hade hon behövt men jag har liksom inga behov alls av att pimpa henne som men Mayan eller nu med Festis.
Tog en sväng in på hööks idag och kände genom telepati att han önskade sig denna
Den var finare i verkligheten.
 
Han skulle även vilja ha det här
Mhm.
Schabraken vågade jag inte ens titta på  Han har ju en dressyrsadel med sig. Det kan bli farligt.
 
Men nej. Han får ingenting. Ännu. Han har en jättefin lädergrimma och schabrak kanske han får låna Mayans. Får se hur det känns. 
Hennes pannband, hennes träns ska definitift ingen annan häst ha så eventuellt så köper jag ett nytt pannband bara för att det är kul. 
Men inte än. Jag har inte ens några pengar att shoppa för, allt går till veterinärerna. Suck. Men man kan ju drömma.
Jag själv hade velat ha sprengers stigbyglar
Mina knän och fotleder hade väldigt mycket behövt dom. Men vem har råd... 
Stråla hade jag dessutom velat testa Sprengers bett. Ett sånt här tror jag hon hade gillat
 
Men återigen, vem har råd? Stråla vill ha ett Miklem träns och ett Sprenger bett, det är jag rätt övertygad om faktiskt. Jag ska bara jobba sisådär 250 timmar i månaden så kanske.
 
Jo faktiskt förresten, jag fick för mig här för ett tag sen att jag vill ha ett gult schabrak till Stråla
Typ det här tror jag hade varit fint faktiskt 
Nu ska alla mina djur hålla sig friska och fina så jag har råd att shoppa lite här framöver. 
 
 
1 kommentar
Johanna

hade också velat ha det bettet men dyrt!