Jävlar vad duktiga vi var

Sjukt nöjd med dagen. Jag var så nervös så jag var nära att ge upp innan vi ens kommit fram, hade nervösa ryckningar i hela ansiktet och gick omkring och höll på att kissa på mig hela tiden. 
Stråla var en pärla, helt fantastisk var hon.
Vi kom dit på tok för tidigt så Stråla fick stå i transporten bra länge först, superbra träning för en som hatar att stå still i transporten. Redan där, superduktigt, inte ett pip och knappt nå bonkande.
Sen tog jag ut henne lite för tidigt men jag ville rida lite innan vi skulle gå in i ridhuset fast ridbanan var totalt omöjligt, skrittade runt lite där då det myllrade ut hästar ur ridhuset, då började hon gnägga men behöll lugnat. Så nöjd med fröken!
 
Sen fick hon gå in och stå i stallet ett bra tag där hon höll på att gräva sig ut genom golvet, det höll hon på med ganska länge tills hon gav sig och stod lungt.
Skitbra träning, helt suveränt.
Min nervositet la sig något när jag satt på läktaren och tittade på dom andra ekipagen. Så prestigelöst liksom, och det var fler hästar som ballade ur och sprättade omkring, så det kändes inte som att det gjorde nått om min skulle göra det.
Sen var det dagt att gå in i ridhuset, då blev det lite cirkus en stund med bock och hopp och mycket arbete med att hålla reda på de andra hästarna. Det orkade hon inte hålla på med speciellt länge utan lugnade sig snabbt. 
Lite rädd för folket på läktaren. brakade iväg ordentligt en gång då en annan häst brakade iväg men hon lugnar sig så fort.
Stod helt stilla och väntade på våran tur. Nåja, lite otålig var hon allt men stod till största delen avslappnad på långa tyglar. När det blev våran tur och vi skulle rida runt lite innan start så blev hon rädd för folket på läktaren igen cch hoppade lite och stegrade lite men när det väl gällde sen så var det inga problem, hon gjorde allt som ett rinnande vatten, jag trodde vi skulle få skippa momenten närmast läktaren men det gick hur bra som helst.
Dessutom så orkade hon trava runt i fållan och treklövern och parallelslalomet, det trodde jag inte att hon skulle fixa, det gjorde hon inte sist vi tränade. Fröken blir bara starkare.
Hindret slapp vi helt i LB:n, tack och lov för det =) 
Helt vansinigt nöjd och glad. Duktig häst!
Efteråt var hon så trött så hon höll på att somna, ögonlocken trillade igen och ibland for mulen ner i backen. En lång och psykiskt väldigt jobbig dag.
Vårat första tävlingsprotokoll. Hur coolt är inte det liksom?
 
 
3 kommentarer
Johanna

Härligt, bra jobbat.

ullis

Men ååååh, så mycket som hänt på sistone- Ebba, icke hästköp, bättre kondition och nu tävling! Imponerad❤

Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥

Tyckte ni var jätteduktiga! Speciellt att hon lugnade ned sig när det väl gällde för det var rätt livligt där ett tag tyckte jag ;) Var typ nervös för din skull när ni skulle börja men det gick ju jättebra :D