Inget smask

Har jobbat mitt andra intropass på nya jobbet och jag känner bara JA där vill jag jobba. Herregud vilken mysig arbetsplats och härlig personal. Inga bitterhaggor där inte, inte i nån ända.
Hoppas så att dom vill ha mig också det lät positivt iaf. 
Dessutom vettiga tider, idag tex har jag slutat redan 20.30, wow liksom, jag är ju van att jobba till 23. Jag fick dock nån idé om att jag skulle hinna ut och rasta Stråla en sväng när jag sluta så tidigt men nja, innan jag hade pysslat klart var ju klockan nära på 23. Före hann jag inte heller för även då skulle ju pysslas och så duscha och så på apoteket och hämta ut en jädra massa medicin. Så vart matten några tusenlappar fattigare. Igen...
Jösses då.
 
Men men men. Ha!! Strålan är redan bättre om gallorna. Jag vågade knappt tro det imorse men det var samma lika nu i kväll. Mycket mjukare redan. Ja se så lite kiropraktik kan göra nytta.
Imorgon ska jag nog ta en cykel tur eller en promenad, är så ridsugen men vi ska ju ändå bara skritta så då kan hon slippa bära på mig. 
 
På tal om pyssel så tycker jag att det är rätt mysigt att pyssla om sjuk häst, göra sånt där som jag aldrig annars gör så som linda ben. Och så borstar jag flera gånger om dan, egentligen mest för att umgås och för blodcirkulationen, kör lite ttouch, lite massage och borstar lite till. Mockar och jämnar till bädden. Fluffar upp spånet och lägger tjockare lager där hon står och äter. Pysslar med hönät och byter vatten flera gånger då det blir ganska sunkit för man måste ju äta höet ala dopp i hink. Kliar och gosar. Försöker få henne att böja och sträcka i ryggen för att hålla igång den. 
Allt för att hon ska ha det så bra hon kan.
Jag längtar så efter att få ta ut henne på en liten promenad. Även om det kanske bara blir 5 minuter runt ängarna. 
Planerar efter att lägga ut lite kavaletti så hon aktivera ryggen.
Ja vi får väl se hur hon svarar på buttan.
Herregud stackars häst, hon trodde hon skulle få smaskig metacam, det enda roliga med att vara skadad liksom, man får inte äta nånting gott förutom metacam som är så gott, så kommer matten med superäcklig butta helt plötsligt. Men tvi, spott och fräs.
 
Och Stråla den knäppskallen, ja hon är ju inte riktigt som hon skulle. Hon tog tag i metacam sprutan (för hon får ju metacam nu då) och bet lös en bit och tuggade i sig plasten så det knastrade om det. 
Inte riktigt som alla andra....
 
 
1 kommentar
Therese

Jag hoppas verkligen det vänder för dig nu. Att du får en arbetsplats som är bättre för dig, som du inte behöver våndas för att åka till. Samt att Stråla & Mayan blir bättre. Det är liksom din tur att få lite tur nu.
Du skulle varit här och hjälpt mig att rida, nu i helgen har jag två hästar och får hela tiden erbjudanden om att rida. Tänkte då du var ridsugen :)
Så kul det skulle vara.
Hoppas vi kan ses snart, saknar ju dig!
Ha det nu så bra, du och dina fyrbenta vänner.
Vilken härlig bild på Stråla :D

Svar: Ja. Du får tacka ja till alla som erbjuder nån dag här framöver när Mayan har piggat på sig så kommer jag hjälper dig motionera dom.
Stjärnstrålar