Krattig pilot

Idag blev alla djuren rastade. Först blev det en promenad i skogen med Ebba och Stråla och sedan klättrade jag upp på Strålan och red en sväng med sadeln. Det gick väl så där. Det var lite vingligt och ostadigt och jag hade dragit åt gjorden på tok för lite men det fick vara. Och man sitter ju som knasigt när häst och sadel blir så där breda. Men Strålan verkade tycka att det var helt okej iaf och gungade genom kroppen så jag nästan blev åksjuk däruppe.
Trots sin kassa pilot så var hon lugn och mycket trevlig att rida.
Vi travade en bit och jag kände mig som en nybörjare som inte borde vara tillåten att rida utan ledare. Att hitta igen takten på Stråla efter att inte ha ridit henne med sadel på 1,5 år var inte så lätt och inte har jag ridit alls på två veckor så jag blev trött av att rida lätt och herregud jag ville bara hoppa av och ge upp för all framtid, medryttaren kan väl rida, hon gjorde det ju bra iaf. Jag kan hålla mig till att promenera liksom.
Kass ryttare, jisses amelia.
Kanske jag skulle rida barbacka iaf, lättare liksom. Ah!
 
Gud vad trött hon såg ut. Hon har varit så kramig och go idag lilltösen min.
 
Sen tog jag ut Leffe på en skritt tur med Mayan och Skorpan baki och Ivan tog med Holly på en cykelsväng.
Mysgubbe <3 Jättegoig även han.
 
 
Det var likadant idag för Mayan, sår och ben superfint på morgonen men lite svullen senare på dagen och det går att klämma ut ytterst lite var.
Jag tycker att det är lite knasigt, att hon borde vara mer svullen på morgonen då hon stått inne men det är väl fukten ute som gör det förstås. Det går alltid ner efter promenad.
 
Å så var jag bara tvungen att ta en bild efter att jag slaktat ett får.. Eh, kammat Holly lite snabbt.
 
 
 
 
 
Jaha.. Nu blev det ångest igen. Läste just detta om hovbölder:
"– En hovböld ska alltid behandlas! Det har faktiskt hänt att hästar som inte blivit behandlade har blivit så dåliga att man tvingats ta bort dom. Hovbölden, som kanske verkar läka ut av sig själv, kan nämligen ha gått upp inåt och kommit in i leden. I det läget måste veterinär spola leden ren, vilket inte alltid lyckas."

Jaha. Jag fick ju höra att det inte görs nått om den redan har spruckit upp. Nu börjar jag grina snart. vafan!?
Ååååååååååååh!!!!
 
 Bara stiga upp imorgon och ringa kliniken då...
 
1 kommentar
Lena

Har du haft ut hovis? Är ju ofta bättre på hovar än vet. Kanske kan lokalisera bölden och skära upp så all "skit" kommer ut.
Kul att det går bra med Stråla!Själv har jag inte vågat mig upp på B än :(

Svar: Jag pratade med henne och hon sa att man inte gör något då den spruckit upp. Hon sa även att hon inte var så bra på hovbölder. Så vi åker till kliniken.
Stjärnstrålar