Viktigt

Jag har gått ner 5 kilo på 6 veckor, det är väl ändå okej även om det gärna fått vara mer. Jag tror inte att det syns, jag är ju snart ikapp där jag var innan jag gick upp igen men det märks på byxorna lite iaf.
Då var det bara 10 kilo kvar tills jag är rätt nöjd även om jag gott kunde gå ner 20 till.
Intressant är iaf att mina matvanor har ändrats. Jag äter inte längre en massa mackor, det är nog det största, förut åt jag mackor till frukost varje dag och kunde gärna äta mackor till middag också. Nu äter jag havregrynsgröt eller fil och müsli till frukost. I morse funderade jag på att "lyxa till det" med smörgås men det var inte ens intressant. Alls. 
Godiset har minskat rejält, senaste gångerna jag har varit på affärn har jag inte ens funderat på att köpa. Yey mig!
Och sen jag fick halsfluss så smakar min kära Coca Cola ve och fan. Bara för sakens skull så har jag druckit några glas men det är inte gott. Och jag som pimplat litervis med cola. Om jag känner mig själv rätt så är jag snart där igen men det är ju bra så länge det varar. 
Så nu finner jag nästan att jag har problem med att få i mig de kalorier jag bör äta, speciellt på en ledig dag när jag är flera timmar hos hästarna. Sover till 11-äter gröt är hos hästarna osv osv, äter middag vid 18 kanske. Ja å sen då, sen blir det lite fika bara för att det gott, inte för att jag varken är hungrig eller sugen. 
 
Intressant. För mig.
 
Idag var personen fårn Rosvik och hälsade på, hon verkade väldigt intresserad och engagerad, så vi får väl se då, jag undrar ändå hur länge det håller i sig, nu är ju ändå en bra tid, men sen då, i höst och vinter... Ja vi får se. Det ska komma en tjej till och hälsa på imorgon.
 
Vi tog en promenad tillsammans och Stråla och Skorpan fick följa, SJUKT pigg ponny =)
Hon var lite intresserad av att köra shettis också och det är ju bra.
Sen cyklade jag en liten sväng med Mayan som var lite öm i ryggen idag. Det är dags att kolla upp sadeln, jag hoppas att det inte är den som börjat klämma men hon har ju blivit rundare om rumpan iaf, kanske ryggen också. 
Men hon kan ha blivit kall också då hon hade ett lite för tunt täcke på sig under natten.
 
Det här var ett lång och bladdrigt inlägg som ingen annan än jag tyckte var intressant. Vilken tur då att det är min blogg =P 
 
För övrigt så är ju As Seen Through Horses' Ears    gruppen på facebook helt fantastisk. Jag älskar öronbilder överlag men att få förlja med på ridtur runt hela världen, det är underbart, helt otroligt.
3 kommentarer
Ann

Eller hur! Älskar den gruppen!

Hoppas du kryar helt snart!

Tiger

Din blogg, dina tankar! :)
Men bra jobbat, hallå? 6 kg!
Bra att du kollar upp flussen igen.

Matvanor ändrar sig, det är oftast just det; en VANA. Intressant detta med smak (även hormoniellt var man ligger i månaden) å mättnadskänslor.

Ibland proppmätt å utan aptit i dagar, sen omättlig och konstant sugen i andra. Ändå äter i vart fall jag typ samma kost hela tiden. Tsk tsk.

Medryttare låter bra! Håller tummarna! :)
Ser också Elitryttarna och Stallet efter du skrev om dem. Väldigt intressant och otroligt snyggt filmat. För en amatör är det en helt ny värd som öppnar sig med resor, priset av att "ligga på topp", hästhållningen, filosofin och dessa sanna hjältar hästskötarna... Älskar bla. tjejen som har hand om dressyrhästarna. Fantastiskt.

Svar: Jo det där med hormonerna är minst sagt intressant. Dom påverkar en hel del.Ja det är bra, håll dom hårt! =)

Ja det är ett jätteintressant program. Även om man inte håller med om allt dom gör och är glad att slippa. Hoppning är ju nånting som aldrig har intresserat mig, speciellt inte så där tävlingshoppning på tv, men ryttareliten gör mig engagerad i även det.
Åh, jag gillar också henne, supermysig tjej.
Stjärnstrålar

Tiger, igen

(Å menar mest att den hästhållningen och hästfilosofin ligger långt ifrån mina egna tankar och ideal, men likaväl intressant att få en inblick)