Framtida häst?

Jag åkte iväg till Boden, i ösregn och väglag som var allt annat än trevligt. Fy fan vad blött det är, helt sjukt. Blött och slaskigt. Gropigt och jävligt.
Blääääääääääää!
Bort med snön nu.
Det var tråkigt nog bara fyra ekipage i farten och dom red mest runt och hade inga roliga hinder framme, fast det var lite intressant ändå och jag blev onekligen peppad på att åka med nån av mina hästar. Tänk om man skulle ta med sig Mayan och åka dit nästa gång. Vill nån följa och hålla mig i handen?
 
Det var en liten kallblodskille där som var så jävla fin, oj vad jag blev kär. Han påminde väldigt mycket om min Ragge tyckte jag fast betydligt mer välriden och såg supertrevlig ut. (Oj vilken fin häst Ragge hade varit om han hade varit rätt riden....)
Den hästen hade jag kunnat kidnappa lite.
Fick fnissa lite åt honom flera gånger som när han drog ut mattan som skulle föreställa en bra för att sedan gå över, eller när han tvärnitade för det pyttelilla hindret eller när han galopperade så det dånade i hela ridhuset.
Superfin.
 
Då började jag tänka igen. Nu är det ju inte aktuellt på bra länge hoppas jag, men min nästa häst. Vad ska det bli?
Det är nått jag funderar på rätt ofta och ändrar mig typ hela tiden. 
De jag främst är inne på är:
Varmblodstravare= föralltid i mitt hjärta, så fina, billiga i inköp om inte gratis, många exemplar som behöver "räddas" och jag har ju en liten faiblesse för de som behöver räddas. Ofta oinriden och outbildad så jag får fixa det själv.
Halvblod: Ett stort halvblod skulle jag vilja ha nån gång i mitt liv, en riktigt ridhäst liksom, en som inte behöver räddas.
Kallblodstravare= Även de föralltid i mitt hjärta. Fantastiska hästar.
Nordsvensk: En lugnare variant av KBL travarna. Typ.
 
Sen har jag även halkat in lite på Lippizaner, egentligen enbart pågrund av Mullehästen får jag väl erkänna.
En PRE vore ju inte helt fel att ha
En Shire har alltid varit lite av en drömhäst men vart ska man få plats med en sån.
 
Fast i slutändan så kommer det ändå att helt och hållet handla om vart hjärtat fastnar.
 
0 kommentarer