Överanalyserar?

Igår var iaf en produktiv dag, började med att städa och organisera i friggebodan. Jag hade ju bara packat utan organisering och sen bara skyfflat in allt i friggen. Det är inte lätt att leva i en 10 kvm liten stuga utan organisering I tell you.
Men nu är det ordning och fint och jag har skruvat ihop min IKEA pall som egentligen var till bastun i Siknäs men aldrig blev av, nu gör den god nytta när jag ska se över min "garderob" som består av IKEApåsar på överslafen i våningsängen här inne.
Mycket nöjd.
Man får göra det bästa av en halvkass situation.
Dragit iväg en del skräp till kronan också så nu är det relativt fint här ute i kring också. Planterade ju blommor och pysslade i helgen, jag och mor så.
 
Mm.
Sen blev det en ridtur på Strålan i skogen vid lilla sandtaget. Det blev bara helt kravlös skritt, eller kraven var att skritta lugnt och vara avslappnade, båda två.
Hon blir lite sjåig emellanåt och jag blir genast orolig i vanlig ordning, att det ska vara för tungt att bära på mig. Men då borde hon ju vara stressad och irriterad helatiden och inte gå helt avslappnad emellanåt? Då borde hon ju trampa runt i alla halterna och inte bara ibland? 
Dessutom så är det ju ändå inte på långavägar som det var i höstas.
Det känns som att det kanske dels är lite jobbigt, dels har hon en oro att det ska vara jobbigt, att hon förväntar sig att jag ska komma med något som hon inte riktigt klarar av. Tex när hon skjuter iväg mig åt höger och jag sitter till och ber henne att aktivera det vänstra svåra benet så börjar hon små takta lite istället.
Dels att vi får börja om från början lite. Påminna unga fröken om hur man beter sig när Dunderklumpen sitter uppepå. Så känns det, det känns som när jag började rida henne, då hon hade svårt att stå still i halterna.
Plus att det är lite insekter i skogen som stör.
 
Mm
 
Egentligen så är det kanske inget som någon skulle fundera på, eller som jag skulle fundera på om vi inte just haft hela den här resan. Egentligen så överreagerar jag säkert bara och överanalyserar.
Men jag är livrädd för att underreagera och missa något viktigt hon försöker tala om för mig.
 
Kanske bäst att ta ut Maria för en koll igen?
 
Nåväl, det blev iaf 25 minuters ridning i skogen och ca 30 minuters promenad.
 
Ååååh, det är nått fel som är galet med den här jävla datorn! Om jag bara kunde få fingrarna ur och åka tillbaka med den. Jobbigt ju!
Bah!
 
 
Skorpan fick dra vagnen.
 
Jag har äntligen fått veta att jag får börja jobba den 8:e juli. Ingen aning om hur mycket dock =(, troligtvis för lite.
Hovslagaren kommer inte förrän på måndag. Suuuuck.
 
 
0 kommentarer