Häsloppis

Idag känner jag mig ännu nyttigare, fast nu är det natt och jag är just hemkommen.
Har varit på arbets, på bibblo- älskar bibliotek, hos Ida och Edwin mm.
 
Sen har jag varit i stallet i över 5 timmar. Masserat både Mayan och Stråla och ridit Mayan.
Jag tror att Mayan har stått väldigt mycket stilla när hon har varit i ponnyhagen, jag såg det igår när det snöade hon hade inte flyttat sig någa meter och var dessutom ganska tjock i bakbenen vilket hon blir när hon står mycket still, plus att det var snöstorm igår som inte direkt är hennes favoritväder, hon var ganska spänd runt skulderbladen och lite stel på ridturen. Tog bara en ganska kort tur med skritt och trav, sidvärtes rörelser å så. Även lite ouppmärksam och jag var i ganska dålig balans och trött i benen så det var överlag ingen topptur men trevlig ändå.
Flyttade om dom igår igen så Mayan är med Leffe och Stråla igen.
 
Stråla var redan bättre i kroppen än sist. Jag har inte rört henne så mycket för att jag ville att Maria skulle titta på henne först men nu kommer inte Maria (gah!) så nu kör jag på.. Släppte på en hel del grejjer idag och Strålan höll på att gäspa käkarna ur led.
Förhoppningsvis så kommer Kajsa Sandröm ut någon dag, hoppas hon har tid snart. Jag brukar ju oftast ha ut henne när det är någonting och hon är ju grymt bra så egentligen vet jag inte varför jag frångick ett fungerande koncept. Det straffade sig i alla fall. Lång väntan på ingenting. Jag kan tyvärr inte vara irriterad på Maria som blir sjuk men jag blir ändå irriterad och frusterad på själva situationen.
 
Sen har jag och Ida tvättat och smort hästprylar inför hästloppisen i piteå i helgen.
Kom och handla.
 Den 2 feb mellan 10 till 14 i kopparnäs byagård/gamla skolan.
 
Imorgon ska jag jobba!! Tjoflöjt, tre veckor sen sist.
0 kommentarer