Sjukligt

 
Ja Ebba min Ebba är sjuk igen och jag är sjuk av oro. Och arg över det sjuka i att man inte ens ska kunna ringa och rådfråga veterinär. Det är så jävla idiotiskt det här nya dom börjat med. Nytt och nytt, det var ju redan då det var dags för Leia att lämna jordelivet.
För att ringa jourhavande veterinär så kan man inte ringa med kontantkort, vilket är det enda jag och säkert många med mig har. För det andra så kostar bara samtalet 200 spänn. Helt jävla vansinnigt idiotiskt!
Jag lyckades i alla fall väcka upp min mamma som ringde till veterinären som ringde upp mig. Tack för det i alla fall.
Då Ebba uppvisade precis samma symptom som förra gången så gjorde jag mig redo att åka på en gång.
Veterinären sa dock avvakta och gav tips på hur vi skulle undvika att lungorna skulle bli vätskefyllda den här gången.
Ta i trä, ännu vågar jag inte andas ut, men det verkar ha hjälpt. Det har lättat för henne men inte släppt helt.
Det blir en sömnlös natt.
Lustigt nog så kände jag på mig det när jag var i stallet. Ebba följde inte med och jag kände bara, nej jag måste hem till Ebba, inte ens stannade till för att koppla i motorvärmarsladden när jag gick förbi bilen.
Och då har hon ändå varit pigg tidigare idag. Skuttat runt hos Ulla och så.
 
Mitt lilla hjärta
 
Jag måste hålla en hand på henne hela tiden där hon ligger inpackad med varmvatten flaskor på magen som bubblar och gormar.
 
 
Jag var i alla fall ut och tömkörde Stråla när jag var i stallet. Hon var helt underbar. Vi var ute ca 30 min och jobbade kanske 15 av dom.
Serpentiner över vägen där det i början var väldigt svårt för henne att ställa höger. Vi jobbade med öppnor efter vägen och tog små små volter i trevägskorsningarna där vi även flyttade bakdelen utåt.
Kort kort skritt och tog in bakdelen under kroppen.
Ja herregud, det är som Monty Pythons silly walks.
 
 
Men ja underbara häst som gör precis allt jag ber om med sådan glädje och arbetsvilja.
1 kommentar
johanna

Stackars Ebba, hoppas hon kryar på sig. Vet dom varför hon blir så där dålig?