Busdjur och lyxfällan

Ebba på bushumör igår när vi var på promenad medans vi väntade på Anna.
 
Jag blir visst ganska grötig i huvudet när jag mår så här risigt och glömmer bland annat bort att jag alltid blir påverkad av väderomslag också. Och det har vi haft, mängder med blötsnö har trillat ner idag.
Jag tog in Stråla och kramade på henne lite, drog på henne Back on Track täcket och gick på promenad runt byn. Dom andra fick faktiskt vila idag.
Det är i alla fall en grej jag har blivit lite bättre på. Inse mina begränsningar. När jag mår skit så är det ibland bättre att låta dom vara.
Stråla var lite loj och avslagen, ganska mör från igår antar jag. lugn och mysig promenad med en massa mulepuss.
 
Kikar med ena ögat på lyxfällan. På sätt och vis så hade det varit bra att få lite hjälp av dom, jag skulle behöva få bättre koll på min ekonomi och bättre planerande plus försäljning av onödiga saker.
Dom får ju alltid allting sålt och det snabbt.
Jag har en del grejjer som jag ska lägga ut på blocket men det ska ju göras också och även det är en kostnad och sen kanske man inte ens får det sålt.
Nåja. Bla bla.
Igår såg jag också ett avsnitt då var det en tjej som hade 3 hästar och trodde att dom kostade 5000 kr per år. Eh, hallå verklighetsförankring.
2 kommentarer
Lena

Dom brukar ju få nåt också.. en ny bil eller en resa till värmen för att vila kroppen tex...ska jag anmäla dig? ;)

Svar: Ja precis. bara lyx i lyxfällan. Snabbt blir dom av med skulder osv.Men Nej ve och fasa!
Stjärnstrålar

Johanna

Tips, annonserna på hastnet eller olika facebookgrupper där det är gratis.