Redovisning för veckan som gått

Det har varit en bra och hästig vecka med finbesök av Therese dessutom.

Det började på måndan med ridlektion i djupsnö. Både jag och Stråla var helt slut efter det passet men det var roligt och nyttigt. Fan att det ska vara så svårt att ta oss till ridbanan.

På tisdagen kom äntligen hovslagaren och befriade Mayan från hennes hemska fötter och man såg hur hon genast slappnade av i hela kroppen. Lite massage av matte hjäler till. Sen fick hela gänget komma ut på en liten skritt runda.

Onsdagen anlände Therese och det var ruskigt roligt då vi inte setts sen i sommras. Nu hoppas jag att det inte dröjer lika länge till nästa gång. Pik pik =)

På torsdagen var det perfekt ridunderlag så det blev en långtur på Stråla och Therese körde Skorpan, tyvärr hade vi en traktor i hasorna hela tiden som lyckades vara på väg åt precis samma håll som oss hela tiden. När man rider är det lite trist när dom har så bråttom att ploga, det blir så halt underlag då och lite snö ger bara perfekt träning åt hästarna. Hur som. Trött gäng än en gång och hästarna som i början var tokpigga fick rasta av sig rejält.

Fredag var vi på stan å ralla runt plus skutsade far till vårdcentral å sjukhus.. Han har lyckats få bältros. 
På kvällen tog vi ut Leffe å Mayan. Jag tömkörde Mays som var knäppare än knäppast och stod mest på bakbenen... Suck 21 år eller hur var det... Therese red Leffe som även han var piggelin.

Lördagen var en spännande dag, vi körde Leffe och hade Stråla på släp, åkte in till byn för lite hjärngymnastik då det var mycket folk i farten i finvädret. Men när vi fick möte av en traktor med snöslunga då blev det för mycket för Stråla som hoppade ner i ett snöfyllt dike och... ja det är ju inte LITE snö denna vinter. Bara huvudet stack upp och jag hann fundera på hur vi skulle få upp henne därifrån, nästan säker på att traktorn skulle behöva hjälpa till att dra upp fröken. Men hon lyckades simma upp därifrån. Hoppas att hon lärde sig att man inte ska hoppa ner i diken men det är ju inte första gången. Suck.. Och egentligen så är hon inte speciellt rädd för traktorer, det blir bara lite mycket för lillhjärnan ibland. Mayan å Skorpan fick komma ut med sina skötare som är tillbaka.

Sedan avslutade vi på söndagen med att Therese körde Leffe och jag red Stråla och jag fick en skitfin galopp på fröken  Underbara häst. Hon svarade på en gång, gjorde en liten hopp och bock och så föll in i en jättefin galopp, jag behövde inte ens säja galopp, som jag hittils fått göra. Kanske det lossnar nu? Bara jag som måste våga lita på mig själv och våga släppa fram istället för att tjuvbromsa.

Kameran glömde jag såklart hemma så det blev ett mastodont inlägg med en massa intresant text. Picsen kommer väl en annan dag kanske.
Tjoflöjt!


(Lite roligt att kika på statistiken, igår var det tydligen många som tyckte att jag borde ha skrivit nånting =P)
3 kommentarer
Johanna

Låter som en bra hästvecka.

Gulledig

Härligt med lite tjej/hästtid! Men tråkigt att din pappa fått bältros =( Hihi, det där med statistik...ja det är ju ett kapitel för sig =)

Therese

Vi hade verkligen trevligt och mysigt. Vill göra om det snart igen. Ska absolut inte bli lika länge till nästa gång.

Hoppas din pappa frisknat till.

Ha det bäst så hoppas jag vi ses snart igen.

Miss ya and the animals.