Man kanske inte ska kalla det för kurs utan träning



Bästa flickorna i transporten. Söndag fick jag ju fixa allt själv och då kan man ju bli lite fundersam på hur det ska gå med lastning och så, Mayan har ibland haft en tendens till att ha väldigt bråttom ut ur transporten å så men tja, det gick ju hur bra som helst. Så lunga och coola brudar.
Allt var så lungt och mysigt ända tills jag tog och satte Mayan i hagen då jag skulle göra iordning Stråla för ridlektionen. Hm... Upprörda är ju att underdriva (jodå det är visst ett ord) herremingud vilket liv det blev.
Nå Stråla lugnade ner sig väldigt fort men Mayan sprang sig toksvettig där i hagen och det var ett jäkla skrikande på dom hela tiden.
Stråla har ett sånt roligt gnäggande, jag brukar säja att hon kvittrar, det låter så när här hon hälsar och mysgnäggar, när hon är lite upprörd är det mer ett gälltskrik.
Inte helt koncentrerad på lektionen men så satans fin. Mycket mycket nöjd med fröken!
Dock blev jag lite besviken när jag ser bilderna, jag förstår ju att det är många ögonblicksbilder som ser rent förskräkliga ut, men det kändes så bra så jag tyckte det borde sett bättre ut.

Jamenar, framstupa sidoläge behöver man bara inta om man har varit med i en olycka liksom.
Lotta försöker förgäves hjälpa till att räta upp mig.






Galet vacker häst!


Fast samtidigt är det ju jättebra, nu förstår jag verkligen varför hon ramlar iväg framåt då jag rider i skogen, inte konstigt alls. Och varför vi har problem med galoppfattningarna.
Överlag nöjd med mig själv också trots allt.

Sen var det dags att tömköra Mayan och jag hade hunnit ångra mig att jag inte tog Skorpan istället då tant var så stökig och orolig, tänkte att det här kommer jag ju inte få nått alls ut av, men när vi kommit oss ut från stallet lugnade hon genast ner sig och sen när det bara var vi och våra kompisar Inger och Trollgutt på banan så blev hon otroligt lugn och avslappnad. Mycket mycket nöjd med tant också i slutändan.

Här är vi inte riktigt på väg åt samma håll


Men jag plocka bort bettet och satte tömmarna i grimman bara, det tyckte Mayan var mycket mysigare.

Lotta är ju bara för söt


Sen så tycker jag även att allt jäkla kånkande och rännande, bärande och flängande hit och dit skulle hålla mig från att inte bli så förbannat fet.
Men å andra sidan, om jag inte hade haft allt jobb med hästarna så skulle jag väl behöva rulla för att ta mig fram. Nej nu måste vi göra nått åt den saken. Herregud, det inte kul att se sig själv på bild så här. Usch usch.
2 kommentarer
Johanna

Det är bra med bilder & film på sig själv så får man se hur det ser ut.....:)

Kul med träning.

Ida

Roligt att få se en massa bilder :)