Förändring

Ja nu är det dags för förändring. Jag ska byta jobb! Eller egentligen så blir det samma jobb som jag har haft ett tag nu, som personlig assistent, men det blir att byta arbetsgivare och då även lämna hemtjänsten.
Kommer att sakna mina fina arbetskamrater (trots att dom glömmer bort mig då dom ska på aw) och jag kommer sakna en del av "mina" gamlingar. Men det är verkligen dags att göra nått annat. Min kropp orkar inte med jobbet i hemtjänsten, alla påklädningar och städ och annat som innebär böj och lyft och flängande. Mitt psyke orkar inte med chefen. Och jag känner att jag trivs så bra med den här personen, det är ett roligt fysiskt lätt jobb och vi har hästintresset gemensamt.
Det är lite nervöst att byta ändå, att gå bort från tryggheten i kommunen, lämna ett fast jobb utan chans att komma in igen. Men då tänkte jag igår att vad ska jag in igen och göra?!? Nej bort och iväg. Funkar inte det här så blir jag tvungen att finna en ny lösning och det kan vara bra. Bra att inte sitta fast i tryggheten.

3 kommentarer
johanna

Spännande, ibland måste man förändra, lycka till.

M:et vid Ishavets Port

Det är bara så himla rätt. och jobb - min tid som personlig assistent var ett av de bästa jobben jag någonsin haft; det gav mig massor med insikter och hade en helt underbar brukare. Att pröva nytt och tänka om är sunt, livet är kort. Bara för att det är tryggt betyder inte att det är bäst fär mig. Nej, keep on going och det mesta leder till något nytt som leder till något nytt....! Stort grattis!!!

Therese

Låter verkligen som en bra ide. Hoppas allt kommer gå bra för dig.