Var och gucka

Min älskade Ebba fick vara till veterinären i onsdags. För några veckor sedan fick hon ju dra några tänder och nu hade det blivit en infektion som gått upp i käkbenet på båda sidorna. Hon har luktar ruttna sopor ur munnen mitt hjärta och inte riktigt varit sig själv. Veterinären spolade ut var och gucka och trots smärtan är Ebba så snäll och rar. Nu går hon på antibiotika, inflammatoriskt och smärtstillande och är redan lite piggare. Hoppas det hjälper helt annars måste dom visst öppna upp.
 Grynet


Har plöjt igenom Dark Angel igen, det var länge sen, sjukt fånig serie precis i min smak. Super heta Jessica Alba är genmanipulerad och springer runt i seattle 2020 och sparkar rumpa.
Jag gillar dock inte hur den slutade. De 3 sista avsnitten var bara sorgliga. Inte bra. Och så slutar allt så ouppklarat.

Skitvädret håller i sig. Men alltså hallå, 5 grader varmt och det är första advent på söndag. Galet!! Mörkt och eländigt.

Läser böcker på engelska och det går som en dans. Eller bättre, för dansa kan jag ju inte.

Nu måste jag fara och inhandla mat åt hästarna. Tjo tjillevippen!
3 kommentarer
Johanna

Hoppas Ebba blir bättre.

Tiger vid Ishavets Port

Fina Ebba. <3 Jag kan tänka mig en kose-basset själv bara pga henne! :) Hoppas hon är bättre nu. :)

Gulledig

Hur har det gått för Ebba??