Kaninskutt

Kört Stråla idag igen då fast snön i sommarhagen hade minskat drastiskt från igår till idag men längst bort i hagen var det djupsnö kvar. Annars gick det bra att köra på gräset också. 
Någons valborsfirande gjorde tösen lite på tårna idag men det gick ändå väldigt bra, provade småspringa i början men lugnade sig snart. Sen när vi skulle upp i djupsnön så var det tydligen väldigt dåligt med ömsom mjuk ömsom hård snö så Stråla stressade upp sig lite och kaninskuttade fram.
Men jag pratade med henne och talade om att det går bättre om man går lungt och ser efter vart man sätter fötterna, då hinner man inte snubbla lika mycket som om man skyndar sig fram, så vi fick till en lugn sväng i djupsnön också.
Mycket nöjd med tösen fröken.

Annars är det ganska tungt idag och det blev inte mycket sömn i natt.

Nu är det till att koka makaroner så jag har mat på jobbet i helgen. Jag har lyckats fixa så jag jobbar sju helger i rad... Eh...
Jag har visseligen kommit på att det är skönt att jobba helger då det är mycket lugnare, mindre folk i farten och inga städ. Men då får man oftast fler dar i rad och mer 1 dags ledigt istället. Pest eller kolera?
1 kommentar
Johanna

7 helger i rad lät lite mastigt.