Trött

Trött och slut och hjärnkontoret funkar liksom inte till något.
Hade samtal med chefen igår angående händelserna kring jul och nyår, tack och lov har det kommit lite undanskymt pga hela balunset med nacken som ju plötsligt blev prio ett. 
Men hon frågade iallafall om jag ville gå vidare med det men jag ORKAR inte. Helst hade jag bara velat stoppa huvudet i sanden. 
Och där nånstans kom frågan om jag inte trodde att jag egentligen borde vara sjukskriven varpå mitt spontana svar var Ja. 
Men det går inte. 
Och samtidigt så trivs jag så himla bra på jobbet, jag har dock extremt låg tolerans för när det blir gnissel och jidder. Även kanske inte hjärna till att arbeta egentligen, definitivt inte kropp till det, men än så länge så sköter jag det jag ska. Men märker att jag inte alls är med när folk pratar ibland.
Det kopplar inte. 

Känner väl även att jag inte orkar försöka hålla någon slags kontakt med folk. 

Iallafall väldigt tacksam för de som skickar nån fråga ibland och kollar läget. 

Och fryser. Som jag inte brukar göra. Blir totalt genomfrusen och bara huttrar i timmar, omöjligt att bli varm. Inte hela tiden men det kommer då och då. 
Låg fullt påklädd under täcket och filt i tre timmar innan jag slutade frysa idag. 
Jag har ju liksom bott i en boda med runt 10-18 grader och nu håller jag till i ett hus med 19-23 grader och fryser nå så inåt helvete. 
Ibland. 

Nåväl 
Bar några bommar idag men det tyckte nacke och axlar att jag inte borde gjort. 
Stråla har iallafall skuttat lite. 
Och Hamrex, han har sprak i byxan och tycker att "DU kan va rehab!! Tråkkärring" urlöjligt påhitt. 😒
Inte fick han ens tugga på mig eller riva hinder "bah" och "meh" 
Kränkt och arg häst. 
Skitnöjd dock när han fick showa runt lite lös sen och det var Strålas tur att säga "meh". 
Moa har köpt ett equiband åt honom, intressant. 
Själv är Hamrex redo att fara ut och springa några kilometer. 



0 kommentarer