Tack

Det är inget som är trasigt i nacken tack och lov.
Det var en intressant upplevelse med magnetkamera, jättegulliga sköterskor som jobbade där så det var fint. 
Det var ju fasen TRÅNGT i den där apparaten, nu är ju jag stor men ändå, det finns ju folk som är betydligt större än mig, dom kan ju inte gå in öht tänker jag. 
Så där små är dom aldrig på tv. 😊
Och tur som fan att jag inte har klaustrofobi även om det var lite obehagligt just i början när jag inte var beredd på hur trångt det var. 
Sen höll jag på att somna, det var varmt och jag kände mig trygg, väl inpackad liksom,så jag var fullständigt groggy när jag kom ut därifrån. 
Det tog en del väntan idag också men drygt två timmar efter jag anlänt så fick jag skutta ut med goda besked. 

Stukad nacke, sa läkaren, eller whiplash. 
Jodå, ont gör det. Väldigt ont. Men jag är van vid att det gör ont och så länge det inte är farligt att röra på sig så
Jag körde på som vanligt till jag blev orolig för att något var trasigt, svårt att borsta och sadla och så, men det gick. 

Tack vare Moas hjälp red jag andra dagen på kursen fast jag knappt kunde röra vänster arm. Hon fick sköta ALLT och jag fick kravla mig upp på hästen. 

Lite butter över att jag missat tre dagar som jag hade kunnat rida nu men lite tror jag att min nacke/axlar/kropp är lite glad över vilan, dock kan man ju inte bara sätta sig när man har häst utan dom ska ju ha mat och så ändå.

Bla bla bla bla bla. 


Hittade att jag hade s 8 av The Walking Dead som jag hade glömt bort att jag hade, hur jag kunde glömma det. Så det har jag roat mig med när jag inte vågat rida, det var nice. Synd bara att det är en fullständig snooozfest, såå tråkig säsong hittills, och jag fattar INGENTING. 
Nåja, 6 kanonsäsonger av 8 är väl helt godkänt av en serie. 


1 kommentar
Tiger

Hurra! Ingen fraktur! Åh vad bra!

Har du fått några förhållningsregler eller hur länge det tar innan det läker vad du nu har? Sjukgymnast?

Håller så med om väntrum, särskilt akuten där en oftast sitter i timmar med dallrande vitt ljus från ljurrör, diarrefärgade öppna ytor, obekväma stolar och NOLL underhållning och noll info till man plötsligt blir inkallad. Och får vänta i nån timme till.
Å detta att hitta vettig mat? Ja!
Önskar de kunde ha nån digital lista som visade förväntad väntetid i realtid på ett ungefär. Eller ett digitalt armband... hmm.
Och en massa olika mobilladdare en kan få låna, så man har nått att göra utan att vara rädd att mobilen heldör. Ofta en packat med laddare dagen jag måste till akuten, liksom.

Så lättad för dig!

+ Bilden om hästfolk - "nej det går bra" HAHA.