Hundkramar

Skit hände. Igen. Jag orkar inte. Varför får jag aldrig vara ifred? 
Jag måste ha varit en usel varelse i ett tidigare liv... 

Väldigt väldigt tydligt dock hur två glada gossar bröt stress och blä och gav glädje och kärlek. Hatar att min tid med dom blev förstörd. 
Grät en hel bunt när dom åkte hem, hann iallafall få en sista dos hund innan dom åkt 


Idag har jag fått en kram av en annan hund, en som jag inte känner, som kramades så där som bara en hund kan när dom vet att det behövs. 

Jag behöver en hund i mitt liv men min nuvarande katastrofekonomi så kommer det inte bli på väldigt länge... 

Stråla bjöd på en fin fin ridtur, mattes superpärla. 
Igår var hon också fin, jag fick jobba en del för att få henne "på hjälperna" som det väl heter. Fick vara lite sträng med henne att hon skulle lyssna på mig och inte bara köra sitt eget race.
Jag har suveräna tjejer som hjälper mig, bästa (!) men jag märker så tydligt när jag inte har ridit på ett tag, och sist jag red Stråla  så red jag ju som en påse skit så då blev det bara motion.
Men när jag får henne med mig så är hon verkligen med mig och det blir snäppet på magiskt.
Idag har hon dansat fram och jag har galopperat hur tryggt som helst utan sadel. 
Bästa bästa hästen. 
Nästa vecka ska vi på we kurs, det ska bli väldigt spännande. 

0 kommentarer