Blä blä urk

Stängde in hästarna i ligghallen några timmar under nyårsnatten så att dom iaf skulle slippa se eländet. Det var 3 skärrade djur och en Stråla som tuggade hö och undrade what all the fuss was about. Dom andra 3 gick bra att distrahera med fickorna full med godis och lugnande ord, så blev dom också lugna på en stund, Holly var svårast att övertyga.
Glad att jag var där iallafall, hade jag inte varit där hade dom varit betydligt mer skärrade och säkerligen sprungit och varit stressade. 
 
Det var ett makalöst norrsken, tänk om folk bara hade kunnat gå ut och njuta av det, helt gratis.
 
 
Nyårsdagen var en trött dag. Riktigt plågsam. Även idag har varit vidrig.
Men arbetstidslagen och kroppen får säga vad dom vill, jag måste jobba Strålas veterinärräkningar gick på närmare 10 tusen. Efter att agria tagit sin del. 
Fy satan alltså. Det är så jävla katastrof så det går inte att ta in. Det var ju redan katastrof före.
 
Nå igår red jag iaf en sväng, jag orkade inte engagera mig men en liten motionsrunda i skritt och trav iaf. 
Idag har hovslagaren varit och tanken var att även Leffe skulle få skor på sig men då det kommit kallsnö på blankis så vågade jag aldrig prova ta honom till garaget. Tack och lov är hagen okej även för barfota fötter.
 
En rolig grej är att jag glömde att Ebba är 13 år och har gått omkring och sagt och skrivit på fb och insta att hon är 12 år. Till mamma sa "men är inte Ebba 13"
Nej! Sa jag men vart tvungen att kolla upp det, visst är hon 13 år 😁😊 
Mattes bushund
Mina best nine på insta bestod till största delen av 13 åringen. 
 
 
1 kommentar
Ullis

Har som tänkt på det där med Ebba.. för jag vet ju att hon är snäppet äldre än Gibson (som fyller 13 om en vecka) :D

Svar: Eller hur, galopperande demens på matten.
Stjärnstrålar