Förstörd dag

Jag hatar att vänta. Det är faktiskt bland det absolut värsta jag vet. att bara vänta. Jag har en tröja som jag älskar där det sår "Dont waste my time" och den är SÅ spot on. 
Veterinären skulle ju komma runt 14-15, jag var hos hästarna 13,30, pysslade och grejade, runt 14.30 var jag klar med allt pyssel och tog ut Skorpan ur hagen och började bli rastlös. En stund efter 15 började jag bli rätt irriterad och Skorpan började bli jävligt rastlös. 
Runt 15.45 så började grina av frustration att bara vänta och vänta och hålla på att frysa arslet av sig. 16.10 sa Ivan men kom in och värm dig och hällde upp kaffe, precis som jag skulle sätta kaffekoppen till munnen så kom veterinären. Då var klockan 16.20. 
Jag är fortfarande grinfärdig av frustration. Om jag bara fått veta så hade jag ju hunnit motionera hur många hästar som helst innan. Och jag hade hunnit ut i solen. 
Hela min lediga dag förstörd. 
 
Vet konstaterade även att Skorpan fortfarande är jättedålig i sitt knä. Så pass att hon inte vågade ge henne lugnande med risk för att Skorpan tappar balansen och sliter sönder hela knät. 
Arg som fan på Evedensia i Boden som inte ultraljudade då vi var in. Enbart röntgade. Som inte ens kände att hon är jättekrunchig i knät. 
Jag blev bara ännu mer anti dom. Jag har avskytt dom länge men nu vill jag kalla dom för inkomptenta as som inte borde få ha med hästar att göra överhuvudtaget. 
 
Eftersom jag kände att jag inte ville ha väntat i över 2 timmar helt i onödan så tog vi Strålas tänder istället. Det var ändå dags för det. Dom var fina, lite vass bara annars jättefina tänder.
Kanon emalj hade hon, "sån som man borde avla på", om man kunde välja ut bara tänderna ur genpoolen. 
 
Medan Stråla nyktrade till så  tog jag och Rino cykel ner till hamnen och promenerade två gånger upp och ner i branta backen där och så hem igen, en kortis bara för jag var på så sjukt dåligt humör vid det laget. 
Rino gjorde mig iaf tillfälligt gladare.
 
Glad och busig. Fina killen. Alla gångarter hann han med.
 
När jag mockade ligghallen så stod Stråla och Leffe och myste
Stråla flyttade på huvudet nån gång då och då men stoppade hela tiden tillbaka det dit. Mysigt ju.
 
Skopan väntar på veterinären.
 
Jag som hade så fina planer för dagen och så blev det riktigt jävla skitdag. Tvi!!!
2 kommentarer
Ullis

Att vänta är SKIT! Och jag blir ledsen och besviken när personer i fråga inte visar respekt och hör av sig och säger att de blir sena. Så man kan planera och göra nånting annat under tiden. För ALLAS tid är värdefull tid.

Ann

Men blä, vad tråkigt :(