Vi vill ha mera

Idag blev det massage för Stråla och Rino och matten fick träffa Ullis och Ebba fick träffa sin käreste Gibson. Leffe hittade en människa han tänkte adoptera i Ullis make (vilken mysig en liksom) Skorpan fick uppmärksamhet och besök och Holly fick en hund att titta på i hagen, spännande.
Vilken höjdardag för hela familjen liksom. 
Mer sånt! 
 
Helena tog Stråla på en promenad efter massagen och jag tog ut Rino på en promis efter hans massage. Det var en galen vit Mulleponny jag hade i snöret han bara for runt eller backade eller gick i sidled eller hoppade groda eller taktade och förökte gå på mig och härja. Idag blev jag faktiskt riktigt less på honom då han var ett litet monster, fick säga åt honom några gånger att sluta härja innan han gav sig och gick snällt.
Sen tog jag även en sväng med cykeln också så han skulle få  göra av med lite mer energi än en kort promenad efter en matte som knappt orkar röra sig. Han har även kastat sig för något "farligt" några gånger samt för en traktor som kom i full fart (idiot) med snökjedjor på, den förstår jag att han tyckte var obehaglig det andra var enbart överskottsenergi som behöver ut.
Pust. 
Liten vit häst behöver sättas igång ordentligt nu. 
 
Första dan som jag har haft lite lättare att andas och hostan känns mer normal. Det var först på slutet efter nästan 5 timmar hos hästarna som det började göra ont att andas igen. Gårdagen var nog bra för mina luftrör, lugnt och stilla.
Nu känner mig lite smårisig och har sovit en stund och bara legat i soffan och där ska jag nog stanna resten av kvällen. 
0 kommentarer