Mysteriet med saltstenen

Jäkla häst! Tog ut Leffe och beta och Stråla blev helt galen och sprang som en idiot till shon tillslut vurpade och hade sönder ena gummibootsen. Nå det gör ju nget bara hon inte hade sönder sig själv. Knäppgök. Hon är inte så bra på att banta. Märktes iaf ingenting och jag kylde benen och linimneterade hela henne efter en ridtur i skogen. 
Red runt lilla sandtaget lite och skuttade lite över stock där, jättekul Stråla blev peppad och hoppade jättefint. Skitkul.
Ganska kort tur mest bara bus. Fintösen.
 
När jag kom hem såg jag att satlstenen i Leffe och Strålas hage är borta. Dom fick ju en helt ny när Rino kom så dom har inte hunnit äta upp den och den låg inte i diket. Alltså vart fan är den? Jag vet att den har varit där och jag har flyttat den men nu är den borta. Inte heller Ivan visste. Och inte vet jag hur länge dom har varit utan. Stackarna.
Hade en till som tur var och Leffe slickade väldigt intensivt på den. 
Mycket mystiskt.
 
Rino fick en tur med cykeln, det verkar han tycka är roligt och blir taggad och börjar busa lite när vi travar. Kräker på nacken, drar upp läpparna och vevar med frambenen.
Så himla söt!
Jag känner honom dock inte tillräckligt väl för att låta honom busa på det viset med mig på cykel. Känns inte som att jag vill bli varken tuggad på, nersparkad eller omkullknuffad. Men kan inte låta bli att berömma och skratta gott åt honom.
 
Han tar större och större plats i mitt hjärta den här lilla hästen.
 
Nu har jag packat det mesta också inför morgondagen. Det är mycket som ska med när hästen ska med.
Spännande blir det.
0 kommentarer