Dagens

Jag kvicknade till och blev lite ridsugen så jag tog Stråla på en liten barbackasväng. Men då skulle Ebba promt följa och jag HAR så svårt att säja nej till henne och tänkte att vi ska ju inte så långt. Men ack sån tid det tar när hon lurvar på och ska snosa överallt. Sen när vi kom där jag tänkte gå över en äng och in i skogen så hade det kommit tre okända hästar dit på bete så jag kände bara, naäe, jag ids inte, och vände hem. Lite tjurig och surig, det blev inte alls som jag tänkt och Stråla hade behövt skritta runt lite i skogen och lyfta på benen.
Den lilla svängen som vanligtvis kanske tar 20 minuter utan Ebba tog 30 och vi gjorde lite skänkelvikningar som gick bra, öppnor som gick skitdåligt för hon bara skulle glo på en cyklist 1 km bort, slutor som gick fint åt vänster men inte alls åt höger. Så tränade vi på att gå rakt fram och vara högerställd, gick katastrofalt dåligt. Avslutade när vi tillslut fått några sluta steg åt höger utan att bli som en banan åt vänster eller att backa.
Undrar vad jag gjorde för fel? Säkert ungefär en miljard olika.
 
 
Sen tog jag en cykeltur med Skorpan och Mayan, glada fina tanter. Imorgon tänkte jag rida Mayan, kanske på ridbanan lite, vi får se. Helena har Strålan.
0 kommentarer