Nähä

Idag hade jag minsann tänkt rida Strålan, jag hann ändra mig några gånger då jag var sä jävla trött, fasen vad den där resan tog slut på mig.
Men så bestämde jag mig att det kunde vara mysigt med en liten tur men när jag kom med sadeln sa Stråla NEJ.
Nej hon skulle inte ha någon sadel på sig så då höll vi på med det ett bra tag tills jag fick sadla och ta av och på sadeln utan att hon sprang iväg. Fick även stå med den på medans jag hämtade lite hö.
Sen blev jag så fundersam på varför hon sa nej och ett så fruktansvärt övertydligt nej så jag kunde ju bara inte sätta mig på henne. Men varför återstår att fundera på.
Vi tog en cykeltur istället och hon var fruktansvärt trött. Kvicknade till när vi travade och då vi passerade hagar med hästar men det gick segt och på slutet fick jag nästan släpa henne med mig. Det blev nog på tok för mycket, skulle bara ha tagit en liten skritt promenad.
Men samtidigt så kommer hon att måsta helvila både fredag och lördag då jag jobbar 14 timmarspass och Helena är borta så jag ville passa på för fläskets skull.
Hon är iaf hemskt tjusig.
 
Jag hade velat ge henne lite halv vila snart då hon gått rätt hårt den senaste tiden, det blev ganska snabb ökning av träningen, kan tänkas att kroppen behöver få komma ikapp lite och vila upp sig.
En vecka eller två med bara promenader skulle nog göra fröken gott.
 
Nya jobbet gick riktigt bra, det är lite för lungt, jag får lite myrkryp och det är jobbigt att mest sitta när man är skittrött. Men jag fick gå hem 45 minuter tidigare, bara det liksom, skulle ju aldrig nånsin hända på ordinarie jobbet, där är jag alltid alltid sen istället det blir en jädra massa gratisjobb där.
 
Nå, trevlig katt också på nya jobbet
 
Förresten, en ovisad bild på en av katterna på ordinarie jobbet. Hur söt?
Inbyggd huvudkudde liksom.
 
 
0 kommentarer