Sadeljävel

Och om nu nån sitter och förfasar sig över att jag funderar på att köpa en trettijävlatusenkronors sadel (till en skithäst till travarkorsning dessutom ve och fasa) så säjer jag bara, prova ha en häst som ser ut som ett köksbord och som dessutom har problem i ryggen och se om det går att hitta nått billigare jävla alternativ.
Och för de som undrar så hade jag tänkt spara ihop hälften, hur nu det ska gå när allt bara rinner genom fingrarna, och ta hälften på avbetalning. Så.
Om nu nån orkar bry sig men det är det alltid man ska vara övertydlig så det inte missuppfattas eller snackas.
 
Nu har jag suttit i flera timmar igen och hoppas att jag hittat en någorlunda lösning så att vi kan använda den bomlösa fram tills wow har fått fingarna ur röven. För när dom väl fått det så ska vi först få hem och prova en sadel och sedan ska vi vänta i flera månader på eventuell beställning.
Det är ju som grädde på moset inte så gott att säja till nya medryttren att nu ska du ut och galoppera i ett friskt tempo och jo just det, du ska göra det utan sadel och passa dig så hon inte bockar.
 
Ska även konfrerera med sadelmakarmästaren som kommer ut och checkar Mayans sadel på måndag, men grejjen är ju just det att sadlar inte görs för hästar över 120 grader.
 
Bara för att det gick så förbaskat smidigt med Mayan så ska det vara trippelt så djävligt till Stråla.
0 kommentarer