Bra dag

Mm. Väldigt bra dag.
 
 
På hästsidan så blev en tur tillsammans med medryttaren, jag red Stråla och hon Mayan. Stackars lilla Mayan var nog lite mör efter våran tur igår och inte alls på hugget. I början. Sen kom hon igång =)
Och Strålan var lugn och fin och alldeles alldeles underbar.
Vi for baki brändönäset och körde lite backträning, jobbigt tyckte Strålan men skötte sig fint, när vi vände om hemåt så blev det några otålighets demonstationer i form av huvudkast och lite lite trampande men det gav sig fort det med.
Sen tog vi en liten runda och travade och det var ju flera år sen jag travade med Stråla kändes det som och jag satt mest och halkade runt uppe på tunnan =P 
Superfin tjej och jag är så nöjd och glad.
Hon var även överlag mjuk i kroppen/ryggen och hon har slutat knipa med svansen. Bra bra. Kanske jag ska sluta oroa mig nu då. Jag håller på att få magsår av oro för tösen min nämligen. Vilar väldigt mycket med bakbenen dock.
Nu har jag dessutom lämnat henne utan täcke så jag hoppas verkligen att det inte kommer nå kallregn eller blötsnö.
Jag hade som hoppats slippa ha en till täckes häst men men.
 
Imorgon måste nog Mayan få vila lite men Leffe måste få komma ut. Ha ha, han är så söt, han har hummat och puttrat och petat och plockat i både mig och medryttaren och tiggt och bett om att få följa. Jamen älskade häst va.
Fast jag ville inte ha med honom när vi skulle gå i backarna, det är inte så bra för hans ben.
 
 
1 kommentar
Ida

Bra att du är nöjd med dagen! ;P