Halleluja hästen

Ofta då det är dags för mensen blir jag lite små deppig (det där eländet påverkar mig ganska mycket på många olika vis) och så har det varit från och till i helgen. Idag hade jag en lite ingen tycker om mig och ingen vill vara med mig tycka synd om mig själv dag. Blåsit som sjutton, legat i soffan och klamrat mig fast vid Ebba, läst och sovit.
Så kommer Lena och Tita inklampande och väcker liv i oss och räddar min dag =) med hästprat och lite kaffe.

Nu har jag nyss varit och ridit Mayan, red till ridbanan och red ett fullständigt fantastiskt pass, hon var suverän och jag var ganska duktig jag ockå, vi kan om vi vill. Annars är hon lite för ostadig för mig, lite fladdrig och lite överkänslig. Eller ja det är ju då alltså jag som är för ostadig, obalancerad och seg i reaktionerna för henne, men ibland klickar det. 
Och galoppen sen, men halleluja säjer jag bara. Älskade hästakrake.
Ja det var verkligen ett halleluja moment.
Så roligt.

Förresten så märks det aldrig på henne att jag skulle vara för tung och hon skulle säja till, hon är inte den som håller inne med sina åsikter, men jag är lite fjantig med mina kusar så är det bara. Däremot så skulle hon säkert inte palla om jag red henne 5-6 dar i veckan.



Nu ska jag käka middag, lax och klyftpotatis. Mumsens. Jo kl tolv, mitt i natten.
2 kommentarer
Johanna

Fin pålle.

M:et vid Ishavets port

Se? Redan bättre igen. Vilken superhäst.



Hoppas vi kan träffas då jag är hemma en sväng. Har god lust att trätta the "stars of your blog";). Hoppas jag kan ha tillgång till en bil.

Jag hör av mig! :)



/The M