Jan. 19, 2010 mitt i natten

Nyss inkommen från stallet så funderar jag lite på hur knäpp man är som är ute och kör häst mitt i natten.
Kommer aldrig glömma den gången då jag var ute och körde en lördagkväll, klockan var kring åtta, och jag får ett samlat från en gubbe, ett... affärssamtal typ, och han säjer "du måste vara bra vän med dina hästar som är ute och kör på en lördagkväll".
För det första så.. eh Ja och för det andra så gör man det som ska göras då det finns tid, ork och motivation. Vad spelar det då för roll om det är på en lördagkväll eller om det är vid elva tolv på natten?
Men man ska väl vara en äkta hästnörd för att tycka såna saker är bagateller.
Jag är ju däremot den som inte skulle stiga upp kl sju för att hinna rida före jobbet tex, då tar jag hellre efter.

Haft Ida sovande i min soffa en stund, hi hi, hon var lite pratsam emellanåt också =) och ska man äta LCHF i det här huset då får man ha med sig mat så vi åt kyckling och grönt. Gott. Jag drack så klart cola till vadå LC??

Nu måste jag väl skutta i duschen också, att det ska vara så grymt tråkigt. Det är skönt då man inte är på jobbet så man slipper hålla på med sånt trams som att duscha.

Och tack alla för omtanken. En virituell kram till er.
4 kommentarer
Ida

Jag är väl lite som hundarna, slumrar till och är vaken å glad emellanåt ;D Alltid redo att äta! haha Sen kan man sova igen :D

Linda

Ha ha ha ha ha ha

Dunder&Jag

Jag är också en sådan som inte gärna far ut med hästen på morgonen före jobbet men i princip när som helst efteråt...

M:et vid Ishavets port

det om att vara ute/göra saker när det passar. Jag har varit ute och (visserligen panik-) gått på nydalasjöns is, mitt i natten jag. Inga problem. Allt är tyst och klart på natten, stjärnorna så klara och baar stå och titta upp på universum ger perspektiv till mina dilemmor. I alla fall för mig.



Am har suckat och uttryckt att jag behöver en barnvakt direkt hon dragit bort en helg, för jag tar ju helt av. På en gång. Glömmer att äta och är vaken hela nätterna. Tsssk.