Snöbus

Äntligen har det kommit snö. Ebba är tokbusig och roar matte med sina ryck fnatt. Hysteriskt roligt.
Igår blev det en lång hundpromenad och en liten ridtur i snön. Väldigt härligt.
Och dagen avslutades med att jag lagade fisk till middag, sik tror jag det var, duktiga jag.
Tråkigare var att Leffe inte kändes helt fräch, det märktes inget när vi var i skogen men då vi kom ut på asfalterad väg så var han inte ren vä fram, jag vet ju varför (Kan vara och antagligen är det, den leriga eländiga hagen och överlag sopiga underlag som sliter på hans trasiga ben) men det gör ont i magen.
Idag tog jag en promenad med honom och han var jätte glad och rask så länge vi gick på mjukt underlag men ute på asfalten blev han mer dämpad.

Idag har jag förutom promenerat med Leffe och vovvar varit till mina föräldrar och grattat pappa på farsdag och ätit gudomligt god mat.

Så har även denna helg rusat iväg utan att jag egentligen gjort nånting.
Imorgon är jag också ledig, då ska jag till min läkare och se om han kan fixa till mig lite ;) sen blir det Kajsa tajm.

Det är inte helt lätt att fota en snövild basset.






För övrigt så retar jag mig på tre:s reklam med två killar som får bensinstopp och använder sin finurliga mobil med gps för att promenera till först bensin (okej det kan jag köpa) men sen promenerar dom till däck tjosan också. Hade dom tänkt bära däcken tillbaka då eller? Jag menar, vad säjs om att använda den finurliga telefonen?
3 kommentarer
Johanna

Det är så kul att se på vovvarna när dom är glada och tokiga :P

Dunder&Jag

Frågan är om snö är hundarnas koks sas?? mina blir också wild and crazy av "pudret" =)

Zizi

Gud... snö. Jag är kluven - jag vet inte om jag gillar snö eller inte :P