Det luktar gödsel

Jag har känt mig lite mer risig än vanligt (vilket ju är högst relativit då jag alltid känner mig risig) men när jag idag kom hem från jobbet blev jag helsvag i benen och luddig i huvudet. Var väldigt hungrig och trött så jag tänkte det var delvis därför. Skulle äta lite soppa men skakade så mycket att jag knappt kunde hålla i skeden. Väldigt obehagligt.
Sen har jag legat i soffan och känt rummet snurra. Urk.
Fortfarande likadant fast något bättre men nu mår jag väldigt illa också.

Var i alla fall ut med hundarna en sväng nyss och dom har tydligen gödslat ängarna idag, det luktar så gott.
3 väldigt irriterande tofsvipor har cirkulerat över oss och skrikit. Som dom alltid gör dom jobbiga små kräken. Försöker säja åt dom att varken jag eller hundarna är intresserad av deras bon och deras ungar men dom lyssnar inte, dom bara skriker.
2 kommentarer
Dunder&Jag

Blah, gödslar de med kogödsel är det definitivt ingen god doft som sprider sig... tycker jag iaf.

Har du funderat på att sätta upp håret i en tofs innan du går ut med hundarna och skrika tillbaka? ;0)

Anonym

Hi hi.



Jag tycker faktiskt att det luktar riktigt gott med koskit på ängarna. Sommar liksom.