.

 
Jag bara försöker säga något vettigt. Men det går inte. 
Jag är så jävla tagen av att se en polis stå med knät på halsen på en man som ligger bakbunden och dör. Helt kall.
Medan andra poliser står brevid. 
Och det är ju definitivt inget nytt, att människor blir mördade, trakasserade, utsatta endast pga sin hudfärg.
Jag har så jävla svårt för att inte bli berörd jag vill så mycket men kan så lite. 
Men jag kan iallafall försöka stå upp det som är rätt och försöka uttrycka det så gott det går. Jag har lite svårt för att förstå hur man kan stoppa huvudet i sanden och stryka människor med vidriga åsikter medhårs. 
Ibland tänker jag att jag borde låta bli att läsa och slippa bli upprörd, att det inte spelar någon roll om jag kastar in min åsikt. Men det gör ju det. Alla röster mot ondskan behövs.
 
 
 
 
Så efter det känns det ju väldigt blah att skriva något annat.
Men har iallafall suttit upp på Stråla en gång, det var ljuvligt. Jag är livrädd för att hon ska bli dålig nu igen. 
På söndag kommer Isvind, jag är nervös, tänk om jag lovat något dumt, tänk om jag förstör Jessicas fina häst. 
 
En sak är säker iaf, kommer ha en bunt sjukt vackra hästar på gården i sommar.
 
 
1 kommentar
Johanna

Jag håller med dig, rasism är inte ok någonstans och vi måste våga säga emot!

Åjåj måste komma och glo på vackra Isvind nån dag 😍