Nu ska ingen slå ihjäl sig. Mmkej?

Ja nu är transport bokad såattee. Hästen ska åka från längst ner i landet och hit upp. 
Så spännande så det är sinnessjukt. 
Och om nu någon bah öh, hur fan köper man häst med ekonomisk ångest så kan jag tala om att det är tyvärr sån jag är. Kastar mig in med huvudet före och fixar ännu mer ekonomisk ångest. 
Men jag har faktiskt roddat och räknat och klurat uti min ekonomi, något som jag borde ha gjort för mycket mycket länge sen. 
Plus att jag inte kommer äga honom själv. 
Kanske dumt, kanske skitsmart. 
Just nu känns det iallafall jävligt bra. 
När vi hatar varandra om några år och slåss om vem som ska ha hästen, ja då blir det ett problem för mitt framtida jag. Lycka till med det. 

Jag har haft en himla massa energi idag, om det beror på hästköp eller vad vet jag inte men det är bara tacka och ta emot när det väl händer. 
Jag och Voffan har testat spår med en älgklöv. Hon var så jävla klockren, jag är superimponerad. 
Andra spåret jag gjorde tänkte jag att det här blir för svårt för en hund som aldrig har spårat förut men icke! 
Duktig hund! 
När vi kom hem spenderade hon några timmar vid dörren i hopp om att få gå ut till klöven igen. 

Höst och lämpligare väder för min kropp och knopp kan absolut bidra plus semester. Semester är fan fantastiskt. 

Stråla har jag klurat lite på och tänkte testa en lite längre runda. 
Jag vill så gärna falla in i vila när något inte stämmer men veterinären och Google rekommenderar rörelse för gaffelband och erfarenhet och veterinärer säger rörelse, mycket rörelse för hennes kropp i övrigt. 
Så vi tog en längre sväng idag och även en liten travsträcka för att få igång systemet. 
Hon står även i en mycket avgränsad hage för att förhindra att hon försöker slå ihjäl sig själv en gång till och det bidrar ju definitivt till sämre mående med resten av kroppen plus psykiskt. 
Så lång konvalecens också sliter på vem som helst. 
Det gav iallafall mycket goda resultat med lite mer motion i form av frustningar och gäspningar och en häst som rörde sig bättre och såg gladare ut efter än före. 
Jag är dock extremt osäker på om hon haltade i traven eller inte, travar iallafall friskt och glatt. 
Ska få hjälp att kolla henne på tisdag. 
Är hon inte halt i traven så testar vi detta ett tag, är hon halt så åker vi till kliniken igen. Så får det bli. 
Är det ett orosmoment att hon ska hetsa runt och slå ihjäl sig när nya hästen kommer? 
Absolut. 
Ärthjärna 







1 kommentar
Ann

Sååå glad för dig, den så fin! Kommer gå bra ska du se <3