Hopptok

Lilla fröken fis blev till slut så less på sitt fängelse att hon helt sonika hoppade ut.
Rövhäst. 
Matten slet sitt hår och har försökt göra fängelset något mer utbrottssäkert. Får väl se hur det lyckas, en frustrerad och uttråkad kallblods dam i färgen fux är inte helt lätt att få att bete sig. 
On a positive note så var hon iallafall mindre öm runt kotan än förra veckan trots sina bravader och vildsinta galopprepor. 
Suck suck suck
Bara 3 veckor kvar då ja.
Hon går liksom inte att leda utan diverse pip och sprattel heller och jazzar friskt runt även på liten yta. 
Det var iallafall väldigt skönt att få akupunktur. 

Hamrex har fått löshoppa idag igen. Han älskar det. Så roligt. 
Han blir jättebusig och stolt och glad. 
Han är en riktig sucker för att vara en duktig kille. 

Så himla rolig också, varje runda sprang han fram till mig först och stannade för en massa klapp och beröm, jag hade inget godis han ville bara ha klapp och duktig kille. Sen travade han iväg till Moa och fick godis och så drog han en repa till. 
Så sjukt söt 
Hoppi hoppi 


Det är nog extra skönt att få röra sig fritt på bra underlag också nu när underlaget är åt helvete i hagen. Det hade ju blivit bra men så kom regnet och nu är det kata fucking strof. 
Usch. Så glad att jag la ut grus i fjol så iallafall en bit av hagen är okej. 
Så det gör gott för kroppen att få bränna på lite och sprattla igång musklerna. 

Mycket kul att se att han rör sig så bra nu också, mycket bättre än i höstas. 
Något rätt måste jag ju göra. 


En komiker som jag följer har köpt en taxvalp och jag får typ diabetes. Så vansinnigt sött. 
Jag behöver en hund.. 
Titta bara 


Taxen Alfie. Alltså. Va va 
0 kommentarer