Fishäst

Hon är sååå uttråkad på vila. Jag försöker plocka kvistar så att hon har något att pilla med hela tiden och tyvärr tycker synd om henne så jag dränker henne i hö också. Det hjälper lite tycker hon men ändå sååå tråkigt.
Nu är det iallafall bara två veckor kvar till hon får börja göra lite lätta aktiviteter, kanske lilla pillerhuvudet mår bättre iallafall. 
På onsdag ska hon få akupunktur för att hjälpa henne må bättre i sitt stillastående. Att stå stilla är det värsta hon kan göra med sin övriga problematik. 
Huff Huff. 
Ja se livet, det tänker inte lätta lite på bördan för mig inte. 
Jag vet inte riktigt hur många gånger jag har tänkt att "nu orkar jag inte mer" men någon minut efter så är jag uppe och slåss igen.
Fast det verkar uppenbarligen som att livet också tänker slåss till jag inte rör mig mer. 
Så fort jag bara nuddar vid tanken om att det kanske ordnar sig i nån ända, så får jag en ny smäll. Det är fan helt otroligt. 
Ja. Vad ska man göra? 
Allt för dig iallafall, det är ett som är säkert. 

Hamrex fick löshoppa lite häromdan, han tyckte att det var SKITSKOJ. Så roligt att se. 
Han har ju haft det svårt på ridbanan, dels jobbigt med kroppen men framför allt så får han prestationsångest. 
Han är liksom utbränd på ridbana. Vill inte. Blir till en betonggris om han tror att man försöker kräva något av honom. 
Jag är glad att han vågar säga och jag tror att han är glad att han har två människor som lyssnar på honom. 
Så vi försöker göra ridbanan rolig och kravlös. Och löshoppa, det var roligt. Vrooom Vrooom. Skutt skutt. 
Stolt och nöjd. 
Egentligen allt utom rida som genererar mycket beröm gör han galant så länge han inte känner någon press. 
Han måste säkert även få tid på sig att känna att kroppen orkar och klarar av arbete på böjt spår nu.
Jag vågar väl knappt nämna det, jinxa det för då kommer rövlivet och sliter det ur händerna på mig. Men det här med Hamrex blev så himla bra. Att dela häst med någon är alltid läskigt men Moa är verkligen den perfekta personen att dela häst med och jag fick en vän på köpet, såna har jag ju inte jättegott om direkt. Så det är väl bara försöka låta bli att inte paja det. 


0 kommentarer